Преминете към основното съдържание

4 трика, с които гостите ви ще са като на седмото небе

Откраднахме ги от експерименти с клиенти на ресторанти! Вижте кога посетителите са си тръгвали най-късно и с най-широки усмивки...
С големи, тежки прибори гостите се наслаждават повече на яденето.
С големи, тежки прибори гостите се наслаждават повече на яденето. © iStock

Жадувате за титлата „Перфектна домакиня“? Не е нужно да превръщате посрещането на гости в луксозно гурме изживяване. Или поне – не буквално. Вместо да хвърляте всичките си усилия за изготвянето на 7-степенно меню, погрижете се повече за атмосферата на и край масата! Ето как:

Бижуто в менюто

Хората, които използват големи, тежки прибори за хранене, се наслаждават повече на яденето, отколкото онези, които консумират същата храна, но с невзрачна посуда като от столова или дори пластмасова такава.

Наблюденията са на психолози от Оксфордския университет. Ако искате да зарадвате себе си и любимите си хора, създайте им усещането за лукс на масата. Така всяко хранене ще се превърне в гурме изживяване!

Величието на музиката

Клиентите на ресторанти, в които звучи Вивалди, Хендел или друга класическа музика, са склонни да платят повече, отколкото когато са в заведения за хранене, където са пуснати поп песни или е напълно тихо.

© iStock, Гостите остават с 16% по-дълго в ресторанти с аромат на лавандула.

Откритието е на британски психолози, които обясняват, че класическата музика придава на едно пространство по-изискан вид. Имайте го предвид следващия път, когато посрещате гости! С Вивалди вечерята ви ще им се стори по-елегантна, а и ще ги направи по-богати, поне духовно.

Ефектът на лавандулата

Искате всички посетители на дома ви да се чувстват като на седмото небе? Заредете жилището си със свещи, ухаещи на лавандула. Билковият аромат на това растение от семейство Устноцветни кара посетителите в ресторантите да се чувстват толкова хубаво, че те остават средно с 16% по-дълго, отколкото в заведенията с неутрален аромат.


                                   АКО НЯМА ГРАДИНА, И ТЕРАСАТА Е ГРАДИНА!


Данните са от френско проучване, което ще ви изненада и с твърдението си за цитрусовите аромати – те, оказва се, нямат подобен ефект.

Магията на думите

„Деликатни патешки гърди от района на Лоара с печени праскови и чили чипс“ – когато някое ястие носи провокиращо фантазията име, то ни се услажда дори още повече. Доказва го проучване на трима учени от Чикагския университет.

Поетичният ефект работи и когато виждаме в менюто имена, които провокират носталгия и ни карат да правим асоциации с отминали времена. Ако почерпите с „сладкиш по рецепта на баба“, гостите ви ще са по-щастливи, отколкото, ако им поднесете просто сладкиш.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser