Преминете към основното съдържание

4 упражнения от балета, които е добре да правите всеки ден

Тези грациозни движения са лесни и ще ви вдъхновят за тренировки у дома

Упражнения от балета, които може да включите в тренировките си
Упражнения от балета, които може да включите в тренировките си © iStock

Не е нужно да сте професионална балерина, за да изпълнявате тези тонизиращи упражнения у дома. С тяхна помощ ще укрепите тялото си и ще изваете мускулите си. Главното е да се опитвате да държите максимално отворени краката си, докато изпълнявате упражненията. Така вътрешните мускули ще работят най-ефективно. Трябва да усещате максимално разтягане на мускулите във вътрешната част на бедрата, коленете и прасците. Благодарение на тези упражнения балерините работят едновременно за гъвкавост и за сила на мускулите.

Неслучайно балерините имат едни от най-красиво оформените тела.

1. Разтягане за гъвкавост

© iStock

Стречингът може да правите в седнало или в изправено положение. Важното е да се опитвате да прилепите горната част на тялото максимално към краката си, за да разтегнете хубаво гърба. Когато седнете на земята, разтворете краката встрани и отново се опитайте да опрете гърдите си на пода. Може да помолите някого да ви помогне, като нежно ви бута с ръце на гърба към пода.

2. “Releve Developpe” или разгърнато плие с единия крак

© iStock

При изпълнение на това упражнения целта е да разгърнете и да повдигнете крака колкото може повече. Тайната е да държите коляното изправено. Така поддържате стабилността на цялото тяло.

3. Втора позиция “Plie Releve”

© iStock

За това упражнение трябва да използвате само едната си ръка, което прави запазването на равновесие малко по-трудно. Приклекнете дълбоко, докато краката ви са разтворени максимално встрани и сте на пръсти. Когато приклякате, изнесете свободната си ръка надолу и встрани, докато се изправяте.

4. Упражнение за коремните мускули

© iStock

Придържайте се с едната ръка за равновесие, докато го изпълнявате. Докато сте седнали на земята, повдигнете краката си нагоре и ги задръжте максимално дълго. Направете го няколко пъти с интервали. Ако ви е лесно, направете упражнението, без да се държите с едната ръка.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser