Преминете към основното съдържание

5 части от облеклото, от които страда гърбът ви

Свалете ги веднага

Крайно време е да обявим за вреден постулата, че „красотата изисква жертви“. В преследване на тенденциите често забравяме за собственото си здраве.

Според проучване на Британската асоциация по хиропрактика (BCA) 73% от анкетираните страдат от болки в гърба поради неправилно облекло. И ако 28% от жените казват, че са наясно, че дрехите могат да повлияят на гърба и стойката им, то 33% дори не знаят каква потенциална вреда могат да си причинят.

„Повечето от моите пациенти не знаят, че дрехите и аксесоарите им влияят на здравето на гърба им, причиняват хронични заболявания, сколиоза и други. Но ме изненадва, че хората, дори знаейки това, продължават да носят неща, които им вредят, често търпейки болка“, казва Тим Хътфул, хиропрактор на BCA.

Според него някои дрехи са вредни, тъй като ограничават свободното движение в области като бедрата и коленете, стягат артериите и забавят притока на кръв.

Ето пет елемента от облеклото, които могат да причинят болка в гърба (според BCA):

  • Тесни дънки
  • Големи чанти, които носим на едно рамо
  • Палто с големи качулки
  • Обувки на висок ток
  • Обувки без пета

  • Специалистът отбелязва, че асиметричните кройки с големи, широки ръкави и качулка могат да причинят проблеми със стойката. Прекалено тежки бижута като обеци, колиета, пръстени, прекалено тесни гривни и шапки с големи периферии също увреждат врата и нарушават кръвообращението.

    „В никакъв случай не призоваваме да се откажете напълно от тези дрехи и аксесоари, но с тях е необходима умереност“, казва Хъчфул. „Например, не бива да носите тесни дънки всеки ден. Можете да се откажете от ежедневните си обувки на тънки токове, особено ако сте постоянно на крака. И опитайте да замените модерната си чанта за раница, поне в онези дни, когато трябва да носите много неща в офиса. Ще видите, че тялото ви ще ви благодари. "

    Между другото, през последните няколко години лекарите често говорят за опасностите от тесните дънки. През 2015 г. дори беше документиран случай, при който краката и глезените на 35-годишна жена, която носела твърде тесни панталони, се променили до такава степен, че тя не можела да ходи. Мускулите на краката й били повредени. Тя е диагностицирана с компартмент синдром, състояние, при което части от тялото се подуват поради прекомерен натиск.

    Трудно е да се докаже, че болките в гърба са причинени от определени неща. За да се предотврати появата на тази потенциална болка, Хъчфул предлага някои съвети, които да ви помогнат да поддържате правилната стойка.

    Изберете дрехи по размер или малко по-свободни, а не един или два размера по-малки, дори ако планирате да отслабнете скоро. Най-добре е да купувате нови дънки, след като сте свалили малко килограми.

    Избягвайте големите шапки, тъй като те могат много да напрегнат врата ви.

    Сменете чантата, която носите всеки ден, ако е твърде голяма. Колкото по-голяма и тежка е чантата, толкова повече напрягате врата и гърба си. Избягвайте чантите и клъчовете, които трябва да се носят под мишницата, защото това сваля едното рамо надолу, извивайки врата и гръбначния стълб.

    Високите токчета създават напрежение в гръбначния стълб. Ето защо, ако носите обувки на висок ток, опитайте се да ги редувате от време на време с маратонки или обувки на нисък ток, за да намалите натоварването.

    Изберете сутиен, така че натоварването да се разпредели равномерно.

    Сутиенът не трябва да бъде прекалено стегнат, прекалено голям или твърде плитък. Уверете се, че чашката е плътно прилепнала към тялото ви и презрамките не са прекалено стегнати около раменете ви. Ако през деня усещате, че презрамките се врязват в кожата, значи сте ги настроили неправилно.

    И внимавайте за стойката си. Раменете винаги трябва да са изправени и отпуснати надолу.

    messages.loading
    Горе
    ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser