Преминете към основното съдържание

5 изненадващи фитнес правила от Трейси Андерсън

Спортното гуру променя представите ни за тренировки
© Instagram

Още от малка, Трейси Андерсън е получавала ежедневни съвети от майка си, която е била балерина. Най-ценният урок, който е научила от нея, е да тренираш до тогава, докато усетиш комфорт от нестандартните движения.

Създателка на стила кардио-танц, днес Трейси Андерсън е най-известният треньор на звездите. Всички те признават, че ако трябва да се потят здраво, за да се сдобият с мечтаната фигура, предпочитат това да става под ръководството на Трейси. Звздното спортно гуру споделя 5 от най-ефективните съвети за тренировки.

#1. Оставете в миналото големите тежести.

Факт, всеки иска да има мускули за показване. Ключът обаче е да тренирате с тежести, които са най-подходящи за вас. Ако искате мускулатурата ви да е трайно изваяна и с красиви форми, но не прекалено „напомпани“, стойте далеч от 10-килограмовите тежести. С тях лесно може да изградите бицепса или четириглавия мускул, но това са специфични зони. Идеята е да развивате хармонично тялото си, а не само конкретна негова зона. С напредването на възрастта, колкото по-развит например е бицепса, толкова по-видимо се свлича кожата под мишницата ви. Това е като да злоупотребявате с мускулите си. Не се концентрирайте върху това да ги развивате – големите мускули карат по-малките да „заспиват“. Намалете тежестите и развивайте хармонично цялото тяло.

#2. Тренирайте осъзнато – включвайте и мозъка.

През последните години учените разглеждат по различен начин гладката мускултаура и смятат, че тя е свързана с всички мускулни групи. Това означава, че ролята на мозъка в тренировките е от съществено значение – той трябва а участва активно. Затова концентрирайте вниманието си и мисълта си върху мускулите, върху които работите.

#3. Да, трябва да се изпотявате всеки ден. Всеки. Божи. Ден.

Преди 20 години, когато започнах да тренирам активно, все още вярвахме в ритъма на 30-минутните тренировки 3 пъти седмично. През годините обаче зад мен застана буквално армия от лекари, учени, диетолози и в общите си изследвания установихме, че ежедневното загряване на мускулите е по-добрият вариант. Но времетраенето на тренировката остава същото – всеки ден по 30 минути. Така ще се изпотите. Всичко е навик – както отделяте по 5 минути на ден, за да измиете зъбите си, така ще свикнете с тези 30 минути тренировка. Заслужава си!

© Instagram

#4. Тялото научава упражненията, както умът научава чужд език.

Ако искате да научите чужд език и един ден ходите на френски, на другия ден – на испански, на третия – на немски, разбира се, че нищо няма да научите. Но, ако се съсредоточите върху испанския, постепенно в мозъка ви ще започнат да се образуват нови неврони и мастни клетки, който ще създадат нови връзки и така един ден ще се окаже, че знаете испански. Колкото по-активно приемете предизвикателството и стигате на следващо ниво, толкова по-осезаемо ще забележите промяната в тялото си. Така по-лесно ще се борите със стареенето и с болестите.

#5. Фитнес тенденциите и тежестите могат да бъдат и опасни.

Има редица забавни и модерни практики, които обаче съвсем реално могат да доведат до износване на ставите или до някакъв вид травми. Всяко упражнение с подхвърляне на пудовка във въздуха крие риск от неправилна преценка на силата, тежестта и траекторията на движение. Преценявайте дали наистина имате нужда от определен уред или упражнение.

© Instagram

Автор Люба Вангелова

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser