Преминете към основното съдържание

5 стъпки за овладяване на тревожността

Препоръчани от Хейли Нейдич, клиничен социален работник, психотерапевт и консултант по въпроси за психичното здраве


© iStock

1. Ограничете социалните мрежи

И без това всеки говори в момента само за коронавирус, цитират се всякакви статистики, спекулира се с прогнози и сценарии, което допълнително създава паника. Няма да потънете в информационно затъмнение (дори ще си спестите голяма част от невярната информация), ако ограничите социалните мрежи. Поставете си лимит от 30 минути на ден за новини (от благонадеждни източници) и социални мрежи, съветва Нейдич, за да управлявате собствените си нива на стрес и безпокойство.

2. Фокусирайте се върху неща, които можете да контролирате

Например да поддържате висока лична хигиена, да дезинфекцирате често и редовно, да сте отговорни към себе си и към околните, да ограничите временно (доколкото е възможно) социалните контакти, да поддържате имунната си система силна, като приемате здравословна храна, хидратирате се (пиете много вода), спите достатъчно.

3. Бъдете заети с нещо

Това е доказан метод срещу безпокойство. Когато усетите, че мислите ви излизат извън контрол, се съсредоточете върху дейност, която ще отвлече вниманието ви в друга посока. Може да е нещо творческо, може да е домакинска работа, филм, пъзел, любима музика, упражнения, нещо, което обичате...

4. Оставете си време за тревогата

Не, не си противоречим. Целта ни е да ограничим нивата на стрес, паника и тревожност, но това не може да стане, като си заравяме главата в пясъка. Ако потискаме през цялото време мислите и емоциите си, в някакъв момент цялото натрупано напрежение може да избухне. Дайте си 3 минути, в рамките на които да напишете на лист всичките си тревоги. След това изхвърлете листа и насочете вниманието си към грижата за себе си и другите, като се водите от здравия разум.

5. Поговорете с точния човек

Със сигурност има човек сред вашите близки, приятели и познати, който няма да ви съди заради начина, по който се чувствате, нито ще подхрани допълнително тревогите и страховете ви. Кратък разговор с него (и по други теми) по телефона или онлайн ще ви се отрази добре.

Назаем от спортистите: как ефективно да преодолеем стреса

Вижте повече

Назаем от спортистите: как ефективно да преодолеем стреса

Спортните психолози прилагат методи, които могат да ни помогнат да отстраним лесно напрежението

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser