Преминете към основното съдържание

6 причини да започнете да карате колело още сега

Освен че се грижи за добрата ви форма, колоезденето има още куп положителни ефекти върху тялото и ума. Събрахме ги за доказателство
© iStock

1. Ще спите по-дълбоко

Карането на колело рано сутрин може и да ви измори временно, но ще ви помогне да спите по-добре през нощта. Учени от медицинския факултет към Университета в Станфорд направили изследване сред хора, страдащи от безсъние. Те трябвало да карат колело по 20-30 минути всеки ден. Резултатът? Времето, за което заспиват, се намалило наполовина, а нощният им сън се увеличил с близо час! „Спортът навън ви излага на слънчева светлина“, обяснява проф. Джим Хорне от Центъра за изучаване на съня към Университета в Лъфбъроу. „Това ще ви помогне да регулирате ритъма на съня и ще намали нивата на хормона кортизол, който пречи на дълбокия възстановяващ сън.“


МОЖЕ ЛИ КАРАНЕТО НА КОЛЕЛО ДА ЗАМЕНИ ФИТНЕСА?


2. Ще изглеждате по-млади

Учени от Университета в Станфорд откриват, че редовното каране на колело може да намали признаците на стареене. Дерматологът д-р Кристофър Роуанд Пайн пояснява: „Увеличената циркулация на кръвта при спорт носи повече кислород и хранителни вещества до клетките и в същото време помага на организма да се изчисти от токсичните вещества. Също така колоезденето оптимизира производството на колаген, който намалява видимостта на бръчките и ускорява възстановителните процеси“, допълва той. Не забравяйте обаче слънцезащитата!

3. Ще станете по-умни

Учени от Университета в Илинойс откриват, че само 5% повече кардио тренировки водят до 15% подобрение на резултатите при тестове за интелигентност. Причината за това, е че колоезденето стимулира изграждането на нови мозъчни клетки в хипокампуса – тази част от мозъка, която отговаря за паметта. Според автора на проучването, проф. Артър Крамър, това означава, че колоезденето може да помогне на хора, страдащи от Алцхаймер.

4. По-дълъг живот

В Кралския колеж в Лондон провеждат тестове на 2400 близнаци и откриват, че тези, които карат колело поне по 45 минути на седмица, са на биологична възраст с 9 години по-малка от тази на близнака си, дори и при наличието на вредни навици като тютюнопушене. „Спортуващите са със значително по-нисък риск от кардиологични заболявания, диабет тип 2, всички видове рак, високо кръвно налягане и наднормено тегло“, се казва в проучването.


КАРАЙТЕ КОЛЕЛО, ЗА ДА СТЕ ЩАСТЛИВИ!


5. Ще изкарвате повече пари

Ако карате колело, за да отслабнете, тогава ви очаква покачване на доходите. Джей Загорски от Университета в Охайо интервюира 7300 души в периода между 1985 г. и 2000 г., за да види как тяхното тегло влияе на финансите им. Оказва се, че само една единица повече в индекса на телесна маса отговаря на 8% намаление в заплащането.

6. Ще горите повече мазнини, дори и когато не карате колело

Ефикасността, с която тялото гори мазнините, се увеличава не само по време на каране, но и за няколко часа след това. „Ще хабите повече калории в рамките на няколко часа, след като спрете да карате колело“, казва спортният физиолог Марк Симсън от Университета в Лъфбъроу. А колоездачите, които включват по-интензивно натоварване, изгарят три и половина повече телесни мазнини от тези, които карат по-дълго, но на по-ниска скорост.

 

Още по етикети

колело , спорт , фитнес
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser