Преминете към основното съдържание

7 грешки при взимането на душ, които увреждат кожата ви

Може би правите нещо неправилно

Взимането на душ се е превърнало в ежедневен навик, за който вероятно дори не се замисляте. Всъщност това е цяла наука. Правилното къпане е нещо повече от просто включване на водата, изплакване и избърсване до сухо. И тъй като пандемията от COVID-19 все още продължава, всички ние сме особено загрижени за хигиената. Представяме ви 7 често срещани грешки, които можете да допуснете, когато вземате душ.

Неправилна температура на водата

Много студеният душ може да не е особено полезен. Най-вероятно това ще ви освежи сутрин, но най-вероятно няма да ви помогне да се отпуснете. От друга страна, горещите душове също са екстремни. Горещата вода принуждава тялото ви да губи естественото си омазняване, оставяйки кожата ви сива, суха и сърбяща. Най-добре да се придържате към златната среда. По-добре е да изберете комфортна стайна температура на водата - това ще ви помогне да предпазите кожата си от преждевременно стареене и сухота, както и от акне и черни точки.

Къпете се твърде дълго

Престоят под топла струя вода за дълго време може да бъде много приятен, но може и да навреди на кожата ви. Точно както при горещата вода, по-дългото къпане води до изсушаване на кожата. Ако забележите, че имате проблеми, намалете времето за душ, като се ограничите до пет - десет минути.

Използвате гъба

Гъбите са чудесен начин да сведете до минимум използването на измивни продукти, но те могат да съдържат различни вредни бактерии и да дразнят чувствителната или сухата кожа. Препоръчваме да разнасяте продукта старателно с ръце.

Използвате агресивен душ продукт

В последно време повечето хора залитат в крайности по отношение на хигиената. Имайте предвид обаче, че обикновеният сапун и вода отлично убиват повечето вируси и затова няма причина да прибягвате до нещо по-агресивно и мощно. Богатото на липиди нежно почистващо средство се оказва по-добро за здравето на кожата - при различни температури на душ и време на къпане - в сравнение с обикновения душ гел.

Миете тялото си преди да използвате шампоан

За да предотвратите появата на акне и дразнене на кожата, препоръчваме следната процедура: нанесете шампоан, изплакнете, след това нанесете балсам, насапунисайте тялото и изплакнете едновременно балсама и душ гела. Следването на този прост алгоритъм ще ви помогне да премахнете остатъците от балсам и шампоан от кожата си. Ако имате навик да се бръснете под душа, оставете го за накрая – докато се къпете косъмчетата ще омекнат от топлината и ще ги отстраните по-лесно.

Къпете се само сутрин

Няма точно определено време за къпането. Това зависи от вашия график и лични предпочитания. Имайте предвид обаче, че душ сутрин ще ви помогне да се събудите и да се почувствате освежени. Не пренебрегвайте потенциалните ползи от банята преди лягане. Първо, 10-минутен топъл душ един до два часа преди лягане може да ви помогне да заспите по-бързо. Друг плюс на вечерния душ: според Американската академия по алергия, астма и имунология, ако сте алергични, къпането преди лягане отмива полени и други алергени от косата и кожата ви.

Къпете се твърде често

Не е нужно да се къпете всеки ден, особено през студените зимни месеци. Всъщност според медицинското училище в Харвард напълно достатъчно е да взимате душ няколко пъти седмично. Ако спортувате или се занимавате с физическа работа и чувствате, че трябва да се къпете по два пъти на ден, тогава ви съветваме единият път да се изплакнете бързо, а вторият да вземете пълноценен душ.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser