Преминете към основното съдържание

7 средства, които ще ви помогнат да заспите бързо

Сънят има важно влияние върху организма, като му помага да отдъхне, да се презареди и да се подготви за новия ден

Не е тайна, че качественият сън има пряко влияние върху самочувствието ни. Но какво да правите, ако сте успели да намерите 8 часа за пълноценен сън, но щом загасите лампата започвате да се въртите, опитвайки се да се избавите от натрапчивия поток мисли, който не ви дава да заспите? Предлагаме ви няколко съвета, които ще ви помогнат да разтоварите напрежението вечер и да се потопите в сладък сън.

АРОМАТЕРАПИЯ

Някои аромати имат успокояващ ефект и помагат да се отпуснат тялото и психиката. Такива са лавандулата и лайката – няколко капки етерично масло ще ви помогнат да свалите напрежението по-бързо и да заспите. Ако не сте привърженик на аромалампите, може да си купите специален спрей за възглавница.

МЕЛАТОНИН

За да се подготви за сън, тялото ни произвежда хормона мелатонин. Ако си лягате дълго след полунощ, предизаспиване ровите из телефона си (мобилните устройства са източник на светлина, която пречи на производството на мелатонин) и редовно не се наспиване, вашите биоритмисе нарушават. Резултатът е, че мелатонинът вече не се изработва в необходимите количества и опитите ви да заспите са обречени на провал. Американската академия по медицина на съня (AASM) са стигнали до заключението, че химическият аналог на хормона би могъл да реши проблема с безсънието, но преди да посегнете към хапчетата, задължително трябва да се консултирате с лекар, за да прецени той, дали наистина страдате от недостатък на хормона на съня, или проблемът е друг.

Корени от валериан

Настойка от корени на валериан успокоява централната нервна система, подобрява работата на сърдечносъдовата система и понижава артериалното налягане. Това растение отдавна се смята за едно от най-ефективните растителни средства с успокояващи свойства

Калций

Калцият стимулира производството на хормона на съня. Точно по тази причина дават на децата топло мляко преди сън.. Специалистите препоръчват на онези от вас, които редовно си лягат след полунощ, преди сън да хапнат нискомаслен продукт, който съдържа калций – кисело мляко, извара, сирене. Това ще ви помогне да заспите по-бързо.

МЕДИТАЦИЯ

Хората, които редовно се занимават с медитация, рядко страдат от безсъние, защото съумяват с лекота да прогонят от главата си всички мисли и да се настроят за сън. Ако имате напредък в йогата и вече сте се научили как да успокоявате тялото и съзнанието си, опитайте се да го правите и в спалнята. Започнете с 15 минути медитация преди лягане и това със сигурност ще ви помогне да се успокоите преди сън.

АКУПУНКТУРА

Акупунктурата е начин да се отпуснат мускулите на по дълбоко ниво, да се свали напрежението и да се успокои болката, което често пречат на заспиването. Много лекари назначават сеанси по акупунктура на онези свои пациенти, които водят заседнал начин на живот и имат проблеми с гърба.

Чай от лайка

Най-популярният и лесен начин да се настроите за сън, е да изпиете преди лягане чаша чай от лайка. Важно е да запомните, че трябва да избирате чист чай от лайка и да избягвате комбинация със зелен чай, защото той съдържа кофеин и приемът му ще доведе до обратен ефект.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser