Преминете към основното съдържание

8 храни за добро настроение

Прогресът в медицинската техника позволява да се проследи ефекта от определени хранителни вещества върху дейността на мозъчните невротрансмитери, отговорни за нашите душевни състояния. „Щастливите храни” не са мечта, а реалност!

Шоколад

Какаовите зърна са богати на магнезий – минерал, който възстановява нарушеното равновесие на нервната система. Други съставки на какаото – теобромин и фенилатиламин стимулират мозъчната дейност. Консумацията на шоколад благоприятства производството на ендорфини, наричани още хормони на удоволствието.

Авокадо

Неговите мононенаситени мастни киселини намаляват нивото на вредния холестерол и предпазват артериите. Авокадото е богато на тирозин – аминокиселина, която е съставна част на невротрансмитерите на доброто настроение допамин, адреналин и норадреналин. Тирозинът повишава умствения капацитет и способността за съсредоточаване.

Яйце

То представлява пълноценен хранителен продукт, който освен това е евтин. В яйцата се съдържа полезен холестерол, подпомагащ мозъка с това, че стимулира паметта и логическото мислене.

Банан

Бананите доставят глюкоза /основен енергиен източник/ на мозъка. Те съдържат витамин В6, който подобрява усвояването на магнезия и стимулира метаболизма на триптофана – аминокиселина, на която до голяма степен се дължи радостта от живота. Триптофанът предпазва от тревожност, страхове и тъга.

Червени плодове

Антоцианите и флавоноидите, които са съставки на червените плодове, подобряват снабдяването на мозъка с кислород. Касисът е много ефикасен срещу сезонна депресия, а плодовете годжи се препоръчват при умствена умора. Боровинките пък се грижат за здравето на невроните.

Орехи

Консумацията на орехи води до повишено ниво на серотонин – невротрансмитер, чийто недостиг причинява състояния на паническо разстройство, агресивност, депресия. Ореховите ядки са богати на фибри, триптофан и Омега 3 – вещества, които подпомагат емоционалното равновесие и добрия сън, преборват тревожността при пациенти с болестта на Алцхаймер.

Сардина

Подобно на скумрията и сьомгата, сардината е източник на прословутите мазнини Омега 3, които играят фундаментална роля за правилното функциониране на мозъка. Те позволяват производството на невротрансмитери и подобряват състоянието на мозъчните клетки.

Зеле

Всички видове зеле са богати на витамини от група В и на триптофан, който е нужен за производството на серотонин, хормон на съня. Известно е, че именно по време на нощната почивка мозъкът се възстановява и подготвя за следващия ден.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser