Преминете към основното съдържание

8 начина да изгорите повече калории в жегата

Как да отслабваме правилно в горещото време?

№1. СТАВАЙТЕ РАНО

Ако спортувате рядко, лятото не е най-доброто време за увеличаване на натоварването. В горещината атмосферното налягане се променя и можете да си навлечете проблеми със сърцето и кръвоносната система. Продължете в спокойно темпо и изберете „бавния фитнес“: йога, пилатес или стречинг. Дейностите с ниска активност ще ви помогнат бързо да се адаптирате към топлината.

Съветът както за начинаещи, така и за активно спортуващи, е да намалят с 50% интензивността на кардио тренировките и силовите натоварвания в жегата. Тренирайте навън само когато температурата не надвишава 28 градуса. Така че за джогинг в парка е по-добре да станете рано, докато все още не е толкова горещо.

№2. СЛЕДВАЙТЕ ПРАВИЛОТО „ДЕСЕТ ПЪТИ”

Ако ви е трудно (или просто не ви се иска) да ходите до фитнес центъра през лятото, изберете по-универсална и проста домашна алтернатива. Например, обърнете внимание на правилото „10 пъти“. Правете 10 клякания на всеки два часа или десет напада всеки път, когато излизате от банята или кухнята. Можете да изгаряте 300-400 калории дневно без никакви титанични усилия и няма да преуморите тялото в жегата.

№3. РЕШЕТЕ – СКАЧАНЕ НА БАТУТ ИЛИ РАБОТА В ГРАДИНАТА?

В горещото време хич не ни се иска да се потим в задушната стая или да вегетираме под климатика. Заменете или разредете скучните тренировки с дейности на открито - това ще се отрази прекрасно на фигурата ви. Чудесен начин да тренирате краката, раменете и задните си части (а и да срещнете нови приятели) е плажният волейбол. Движението по пясъка е много по-трудно, а изгарянето на калории по-ефективно. Ето и списък с някои занимания и калориите, които се изгарят за час.

  • Фризби: 100 калории
  • Скачане на батут: 100 калории
  • Танци: 115-150 калории
  • Гмуркане: 120 калории
  • Конна езда: 150 калории
  • Градинарство: 160 калории
  • Каяк: 150 калории
  • Плуване: 180 калории
  • Тенис: 250 калории
  • Ролкови кънки: 250 калории
  • Колоездене из града: 250 калории и повече
  • Скачане на въже: 360 калории

  • №4. ВКЛЮЧЕТЕ КЛИМАТИКА

    Кафявата мазнина (наричана още добра мазнина) играе важна роля в процеса на регулиране на теглото. За разлика от бялата мазнина, кафявата не трупа енергия в организма ни, а напротив, помага ни да я изгорим. През 2009 г. шведски учени публикуваха резултатите от проучване, според което активността на кафявите мазнини се влияе от ниската температура: в студа количеството на "изгорялата" глюкоза се увеличава 15 пъти! Въз основа на тези данни можете да увеличите дневното изгаряне на калории с 20%, като просто охладите стаята до 16 градуса.

    №5. ЛЕГНЕТЕ НА ПОДА, ТРИ-ЧЕТИРИ

    Всичко гениално нещо е просто: седнете на пода, докато гледате телевизия или работите на лаптопа си, и ще изгорите повече калории. Първо, на твърда повърхност мускулите ви са в по-голямо напрежение. Второ, ставането от пода е много по-трудно и това е допълнително натоварване.

    №6. ЯЖТЕ ДИНЯ

    Изследователи от университета в Кентъки са доказали, че консумацията на диня може да има значителен ефект върху намаляването на телесните мазнини. Това е отлична нискокалорична и освежаваща опция за тренировки в горещ ден: динята поддържа стабилно ниво на енергия и хидратация - не е нужно да пиете висококалорични спортни напитки. Любителите на бодибилдинга хапват диня, за да намалят мускулната умора и за бързо възстановяване след тренировка.

    №7. ПУСНЕТЕ СИ МУЗИКА

    Повечето хора не могат да си представят заниманията със спорт или ежедневна работа без музика. Популярните летни хитове ще ви помогнат! Бързата музика задава ритъма и прави тренировките по-интензивни. Ако музиката се забави, и вие неволно забавяте темпо. Този съвет е особено полезен за любителите на кардиото.

    №8. ДОНЕСЕТЕ СИ ЧАША ВОДА

    В горещината количеството на консумираната течност се увеличава. Всеки път, когато ожаднеете, си сипвайте само половин чаша вода. Ще трябва да ставате по-често от мястото си, за да си донесете отново вода, а разходките до хладилника или диспенсъра допринасят за изгарянето на калории.

    messages.loading
    Горе
    ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser