Преминете към основното съдържание

Armani преструктурира бизнеса си

Модният бизнес е в риск, за това италианският дизайнер свива гамата от марки до 3 основни
© Getty

Oчертават се тежки времена за модната индустрия.

Един след друг емблематични модни брандове изпадат в тежки финансови състояния и незнайно защо претърпяват драстични спадове в печалбите за изминалата една година. 

Кризата не подмина и един от еталоните в модата, а именно Armani. 

Седемте дизайнерски линии, които компанията предлага ще бъдат намалени на три: най-луксозната - Giorgio Armani Prive и Armani/Casa преминават към висококласната Giorgio Armani, средните за пазара Armani Collezioni и Armany Jeans вече ще са част от Emporio Armani, а линията Armani Exchange остава като евтиния вариант на миланската компания.

Резултатите на Armani Group отразяват тенденцията за по-ниски печалби в модния бизнес.

През 2016 г. приходите на компанията са намалели до 2.51 млрд. евро. Печалбата е нараснала с 30 млн. евро, на чистата печалба - до 271 млн., което се дължи на въведения контрол върху разходите.

83-годишният дизайнер, който е основател и собственик на марката, признава в изявление, че "2016 е трудна година за модната и луксозната индустрия". Сред основните причини за лошата година според създателя на Armani са "промените в нагласата и начина на пазаруване".

Ориентиране само към луксозния пазар е печелившата стратегия и на няколко други групи, сред които Kerin, LVMH и Hermes. Приходите им се увеличават с повече от 5% за 2016 г., макар първото полугодие да е било трудно. Производството на по-скъпи стоки и премахването на по-ниския клас линии увеличиха печалбата и на конкурента Louis Vuitton.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser