
Срещнахме се с госпожа Куртева, за да ни разкаже повече за философията на Biologique Recherche, но това не е просто продуктово интервю. Това е разговор за философията на високия професионализъм.
Госпожо Куртева, Biologique Recherche е иконичен козметичен бранд, а сред някои от най-заклетите му фенове са много световни звезди и професионалисти в бюти индустрията. Каква е тайната на успеха на марката? Какво кара хората да ѝ се доверят и да ѝ останат верни? Разкажете ни повече за персонализираната диагностика и защо е необходимо да я правим?
Преди всичко, Biologique Recherche е бранд, който пази семейната трациция. Преди 43 години Иван и Жозет Аллуш създават персонализирания подход в козметиката и запазват термина Skin Instant© - състояние на кожата. Абсолютни визионери, те разработват формули и протоколи, които действат според физиологията на кожата, помагат й да се справи с проблемите в дълбочина, за да е здрава и сияйна... защото „здравата кожа отразява слънцето”, казва Д-р Филлип Алуш днес, техният син. Представете си появата на Lotion P50 през 70-те години. Това е било истинска революция... да пуснеш на пазара козметичен продукт, който съдържа 3 киселини и мирише на фенол. Хората се доверяват на Biologique Recherche, защото виждат резултата по кожата си и се харесват. Професионалистите обичат да работят с бранда, защото с него те помагат на клиентите си. Изобщо, Biologique Recherche е любовна история... влюбването е с първото нанасяне и остава за цял живот. А персонализираната диагностика е задължителен процес, без който не можем да очакваме положителни резултати. Тя включва задълбочено интервю, изследване на нива на хидратация, защита на кожата, еластичност, пигментации, себум. При стартиране на партньорство, нашите специалисти получават томове с информация за кожата, за различните проблемни състояния, така че да могат да определят състоянието на кожата на клиентите си и да предпишат най-подходящите продукти и процедури. Никак не е случайно, че Biologique Recherche не разрешава онлайн продажбите и не се продава в магазини, аптеки. Вие не можете да си поръчате онлайн Chanel или Hermes, нали?
Как и защо решихте да се обвържете с Biologique Recherche и да станете неин представител? Какво ви накара да направите марката достъпна и за българските клиенти и как реагират те на продуктите и подхода й?
Животът е низ от неслучайни случайности и следствията от тях. Всяко наше действие получава своя отзвук във времето. Всяка наша стъпка ни изгражда и ни води или нагоре или надолу. Най-важно е да стъпваме правилно, да работим за бъдещето си, да правим добро и да мислим добро. Обвързването ми с Biologique Recherche стана съвсем случайно. Бях поела позицията Спа директор в нов комплекс на морето, който разчиташе на руски клиенти и аз трябваше да избера козметична марка, която е известна и търсена в Русия. Стартирахме партньорство директно с офиса в Париж и лятото беше много успешно. В края на сезона, когато вече не бях обвързана с комплекса, пътувахме с мъжа ми до Париж и посетихме Ambassade de la Beaute (представителния салон на бранда) на Шанз-Елизе, с предварителна уговорка. За наша изненада, там ни очакваше собственикът на Biologique Recherche, обядвахме и той ни предложи да поемем ексклузивно представителство за България. В началото беше трудно... професионалистите не харесваха миризмата на продуктите, дори опаковките им. Сега, когато след 6 години и половина чуват само добри отзиви и виждат промяна в кожата на лицата на клиенти, всички искат да работят с нас.
Как успявате да работите с многото представители на марката и същевременно да не правите компромис с качеството на услугите, които предлагате?
Ние много внимателно подбираме партньорите си, избираме да партнираме с умни и отговорни специалисти, мениджъри, които уважават подхода на марката. Същото е и с Biologique Recherche Paris… те също ни избират и контролират, постоянно. Аз съм много дисциплиниран човек и никак не обичам да ме критикуват. Затова и винаги се старая да давам най-доброто от себе си. Отдадена съм на работата си. Нашите клиенти знаят, че във всеки един момент могат да бъдат посетени от „таен клиент” и спазват правилото, че „репутацията на марката зависи от работата във всеки един кабинет по света”. В същото време, ние имаме общо 27 партньорски центрове в страната – 10 в София, 4 прекрасни и много престижни хотели, 3 в Пловдив, 3 във Варна и 7 в различни големи градове, спазвайки принципа за ексклузивност – по един партньор за съответния град. Лесно е да се работи с умни хора.
Може ли конкурентната среда да бъде мотиватор за постигането на още по-големи успехи или действа демотивиращо?
Много обичам конкуренцията, без нея няма успех! Конкурентната среда ме мотивира всеки ден да стъпвам една идея по-нависоко, да искам повече от себе си и от хората, с които работя. Уча се от грешките си и обичам да казвам, че човек помъдрява от лошия опит.
Каква е тайната една жена да успява да ръководи успешен бизнес, да има семейство и да отделя внимание на себе си. Как се намира балансът според вас?
За една жена, тайната е да има добър мъж до себе си. Такъв, който е до нея, обича я и в най-лошите й моменти, и я подкрепя. Семейството и партньорството са важни. Разбира се, всичко зависи и от жената, от нейния стремеж за развитие. Вниманието към себе си е задължително и аз съм се придържала към това и в най-трудните периоди от живота ми. Децата са ми опората, защото те ме държат здраво на земята. А балансът винаги е въпрос на организация, разбиране и любов.
Какъв е вашият личен мотив да продължавате да се развивате в сферата, която работите и от къде черпите вдъхновение?
Личният ми мотив е, че давам красота и увереност на хората. Biologique Recherche е истинско вдъхновение... всяка година нови продукти, нови формули, проекти, партньорства. През 2017 ние бяхме първите в света, които подкрепихме партньорството с инициативата Wellness for Cancer, и сега имаме 15 подготвени специалисти, които знаят, как да предоставят спа или козметични процедури на клиент, който преминава през онкологично заболяване или живее с него. Ние спазваме социално отговорни принципи в отношенията си с нашия екип, а в производството брандът се придържа изцяло към процеси, които пазят и защитават околната среда. Винаги сме на гребена на вълната и, както Д-р Филлип Алуш обича да казва, „ние не следваме мода и тенденции, ние ги създаваме”.
Какви са Вашите съвети към дамите за поддържане на здрава и красива кожа и коса? Кои са задължителните ритуали, които Вие самата никога не пропускате?
За здрава и красива кожа и коса, е необходимо постоянство. Грижата е за цял живот, като започва още от пубертета. Вече не можем да разчитаме на гените, защото ние не живеем в средата, в която са живели нашите баби, не ядем тяхната вкусна, истинска храна. Не случайно в науката има раздел епигенетика, който изследва мутациите на нашето ДНК в следствие на начина ни на живот. Кожата е отражение на всичко в нас и около нас, и този факт е в основата на персонализирания подход на Biologique Recherche. Не можем да очакваме да не се наспиваме добре, да пушим цигари, да се излагаме на слънце неограничено и да имаме красива кожа. Всъщност можем, но трябва след това да инвестираме в правилна грижа, с правилните продукти. Всяка кожа е създадена, за да е здрава, но ние не се отнасяме отговорно към това, което ядем и пием, и към средата, в която живеем. Това, което аз никога не съм пропускала, е да си почистя кожата, да нанеса подхранващ продукт преди лягане и да спя достатъчно.
Как се подготвяте за зимните месеци и заличавате негативите от слънцето през лятото? Какво препоръчват експертите на Biologique Recherche за този преходен сезон?
Лятото и слънцето водят до дехидратация и пигментации. Прекаленото излагане на слънце може също да отключи и прекомерно отделяне на себум, което засилва признаците на акне през есента. Съответно, кожата отново си иска персоналните препоръки, но най-вече хидратация, балансиране и активни съставки, които да заличат появилите се пигментни петна. От друга страна, маските и подхранването са задължителни. А през цялата година, разбира се Lotion P50, в различните му версии.
Какво, освен козметиката и професионалните терапии, е от ключово значение за грижата за добрия външен вид според вас?
Добрият външен вид е въпрос на вкус и възпитание. Грижата за добрия външен вид започва още с нашето раждане, защото красотата е всичко, което ние можем да кажем на хората около нас: с кожа, с облекло, с очи, с подход, с грамотност. Ключово е ние да се развиваме, да вървим напред, да приемаме препятствията като предизвикателство и да не спираме. Постоянството, традицията, творчеството, уважението са в основата на всичко, а това, без което не може да има красота, е любовта, във всичките й измерения и посоки.