Преминете към основното съдържание

Четирите златни правила на тренировките с тежести

Които важат особено за жените
© iStock

Тренировките с тежести са толкова важни за мъжете, колкото и за жените. Не се притеснявайте, че с гиричките или дъмбелите ще натрупате мускулна маса като на културист. Това просто няма как да стане!

Но ако не включите подобна тенировка в програмата си, можете да не постигнете желаните резултати. Само кардиото не е достатъчно, за да се оформи красива и стегната фигура.


5 ПРИЧИНИ ДА ТРЕНИРАТЕ С ТЕЖЕСТИ


Преди да започнете да вдигате гричките, прочетете тези четири основни паравила. Те ще ви помогнат да вземете максимума от тренировките си.

  1. Правете по-малко повторения с по-големи тежести. Така ще подобрите мускулния тонус и сила и ще оформите красиво тяло. И няма нужда да се тревожите, че така ще "напомпате" мускулите си. 
  2. Променяйте тренировката си. Ако правите едни и същи упражнения всеки път, то тялото ще се адаптира към тях и няма да имате никакви резултати. Веднъж на 4-6 седмици е напълно достатъчно за оптимални резултати.
  3. Силовата тренировка винаги трябва да бъде преди кардиото. Ако например първо тичате, то ще изхабите енергийните си запаси и ще бъдете прекалено уморени, за да вдигате тежести с необходимата интензивност, за да постигнете най-добри резултати.
  4. Преди за започнете каквато и да била тренировка, включаваща тежести, ви препоръчваме да се посъветвате с професионален треньор, за да може той да ви обясни техниките при този вид натоварване и така да избегнете травмите

 

 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser