Преминете към основното съдържание

Да се научим да бъдем щастливи!

Основни принципи и техники, които ще ни помогнат
© iStock

Може да ви звучи невероятно, но човек може да се научи да бъде щастлив. Достатъчно е да го пожелае от сърце и... да изпълнява следващите съвети.

1. НАПРАВЛЯВАЙТЕ МИСЛИТЕ СИ

Направете си следния експеримент: седнете с изправен гръб, с изпънати назад рамене, разтворете широко ръце, поемете дълбоко въздух, усмихнете се. Сега затворете очи и се съсредоточете върху усещанията си. Повечето хора описват своите чувства така: свободни, открити, весели, силни. Освен това ако си представите образа на някого, когото обичате или с когото ви е приятно да прекарвате времето си, дори самата мисъл за него ще предизвика у вас приятно чувство.

Сега изпълнете противоположното упражнение: Свийте рамене, стиснете ръцете в юмруци, сбръчкайте чело и дишайте повърхностно. Ще усетите как ви обземат страх и неспокойство. Също така мисълта за хора, на които сте ядосани или от които се страхувате, ще отключи у вас негативна енергия.

Всички тези чувства са нашата навигационна система. Изгответе си списък с всички неща, които ви карат да се чувствате добре, както и с онези, които ви карат да се затворите в себе си и ви натъжават. След това включете своята вътрешна навигационна система и насочете мисълта си към нещата, които ви зареждат положително. Съвсем целенасочено избягвайте онова, което предизвиква у вас отрицателни емоции. Няма никакъв смисъл да се натоварвате с ненужни лоши чувства или да се обкръжавате с хора, които не ви действат добре.

2. ВЯРВАЙТЕ, ЧЕ ВСИЧКО ЩЕ СЕ ОПРАВИ

Учени от университета в Маями, САЩ, установиха, че хората, които вярват в една добронамерена космическа сила, имат по-малко проблеми със здравето си. Съществуват и други изследвания, които също доказват, че вярата в Господ или в каквато и да е по-висша сила оказва положително влияние върху нас.

Разбира се, в живота има ситуации – като развод, смърт на любим човек, загуба на работата..., които ни карат да се съмняваме във възможния добър изход на нещата. Специалистите обаче съветват: Недейте веднага да се питате „Защо точно на мен?“, а се помъчете да погледнете нещата от друга гледна точка. Например: „Искам да открия смисъла на случилото се и да се поуча от него за в бъдеще.“ Който вярва, че накрая всичко ще се оправи, е по-щастлив. Винаги изхождайте от това, че вселената или Господ, или ангел-хранителят, или това, в което вярвате, е на ваша страна, независимо какво се случва.

3. КАКВОТО ПОВИКАЛО, ТАКОВА СЕ ОБАДИЛО

Каквото и да мислим, чувстваме, казваме или правим, всичко около нас го отразява и го връща обратно към нас. Например онзи, който винаги е в лошо настроение и все недоволства от живота, не привлича весели хора. Напротив той ще се заобиколи с други отрицателно настроени хора. А това само ще го направи по-нещастен. Ето как да се спасите от подобен сценарий с помощта на следните три стъпки:

*Вие се стремите към повече щастие в живота? Поставете си за задача да го постигнете и то ще дойде при вас.

*Вярвайте в щастието и прилагайте принципите за щастие.

*Не бъдете толкова строги към себе си и твърдо вярвайте, че наистина всичко ще се оправи.

4. НАУЧЕТЕ СЕ ДА СЕ НАСЛАЖДАВАТЕ

Радвайте на живота и не се тревожете прекомерно. Напротив: Поглезете се, като например отидете на масаж или посетите сауна. Много е важно сами да си доставяте удоволствие, да си позволявате от време на време някоя глезотийка. бъдете най-добрият приятел на себе си: Подредете си уютен дом, в който да се чувствате добре. Хранете се здравословно и вкусно. Изследванията сочат, че приятни всекидневни занимания – като пеене, слушане на хубава музика, галене на домашен любимец или вършене на разтоварваща градинска работа, отключват хормона на щастието. Даже и една усмивка повишава нивото на щастието. Всичко, което ви носи радост, ще поддържа в дългосрочен план усещането за доволство от живота.

Щастието идва при нас, защото страстно сме го пожелали. / Дугпа Ринпоче, будистки мъдрец

Хитри и лесни упражнения за всеки ден

*Помагайте на околните

Научни изследвания са установили, че онези от нас, които са в услуга на другите, са по-щастливи. Предложете например на възрастната си съседка да й купите хляб, докато пазарувате за своето семейство, или помогнете на детето си с уроците. Така не само ще почувствате удовлетворение, но и ще повишите мнението си за себе си и своите способности.

*Срещайте се с приятели

Любовта и приятелството имат най-силен ефект върху чувството за щастие. Защо не отидете заедно с други хора на кино, театър или на ресторант?

*Разрешавайте проблемите

Не отлагайте неприятните задължения, а действайте! В противен случай ще позволите на проблемите да ви развалят деня.

*Търсете предизвикателства

Запишете се на курс по чужд език, на рисуване или на уроци по пиано – няма значение какво ще бъде заниманието. Важното е да научите нещо ново и да се забавлявате. Така определено ще повишите самочувствието си.

*Спортувайте

Докато се натоварвате физически, организмът ви отделя хормони на щастието (серотонин и ендорфини). Лошото настроение и усещането за липса изчезват. А и ще стегнете мускулите си – още един плюс!

*Усмихвайте се

Една усмивка е достатъчна, за да се заредите положително. Даже само необходимите за това движения на лицевите мускули стимулират мозъка – и веднага се чувствате по-добре.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser