Преминете към основното съдържание

Диетата TLC: Какво трябва да знаете за здравословните техники за отслабване

Разказваме ви повече за правилното отслабване

Диетата TLC се практикува успешно по целия свят вече години наред, а авторитетното американско списание U.S. News & World Report постави този метод на 5-то място в класацията на най-ефективните диети в света. ELLE разказва по-подробно за хранителния режим, която ви позволява не само да се отървете от наднорменото тегло, но и да оздравите организма си.

ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ

TLC Diet е съкращение от Therapeutic Lifestyle Changes Diet . Тя ви позволява да намалите нивото на "лошия" холестерол (той е този, който образува склеротични плаки по стените на кръвоносните съдове, които причиняват заболявания на сърдечно-съдовата система) с 8-10% в рамките на 6 седмици. Режимът има положителен ефект не само върху тялото като цяло, но също така допринася за намаляване на килограмите.

Диетата е измислена от експерти от Американската асоциация за превенция на сърдечно-съдови заболявания, а принципът й се основава на рязко намаляване на мазнините (особено наситените).

КАКВО МОЖЕ ДА ЯДЕТЕ

По време на диетата се препоръчва да се ядат следните храни:

- Плодове и зеленчуци (фибрите помагат да се блокира усвояването на холестерола от храносмилателния тракт);

- пълнозърнести храни (хляб, зърнени храни, ориз, макаронени изделия от твърда пшеница);

- нискомаслени млечни продукти (2-3 порции на ден);

- Риби, птици без кожа.

А КАКВО НЕ ТРЯБВА?

Важно е да намалите до минимум храните с наситени мазнини и

те да представляват не повече от 7% от всички дневни калории. Например, ако обикновено ядете 2000 калории на ден, можете да си позволите общо 140 калории от черния списък. Наситените мазнини включват: мазни меса, млечни продукти с високо съдържание на мазнини, масло, маргарин, свинска мас, сирене.

РЕЗУЛТАТ

Първоначално основната цел на диетата била да се подобри състоянието на организма и да се намали нивото на "лошия" холестерол. По време на проучването субектите загубили средно 9 килограма за шест месеца, без да променят калоричното съдържание на менюто си. За тези, които си поставят за цел да отслабнат, авторите на диетата леко са променили основните правила: жените се насърчават да ограничат съдържанието на калории в диетата до 1600 kcal на ден, за да се отърват от 3-8 излишни килограма за 6 седмици.

АЛКОХОЛ

Авторите на режима предупреждават, че алкохолът повишава нивото на триглицеридите в кръвта, които имат отрицателен ефект върху сърдечно-съдовата система. В същото време диетата не забранява умерена употреба на алкохол. Основният принцип на режима е умереността – достатъчно неща са разрешени за консумация и дори алкохолът е сред тях.

НА КАКВО ТРЯБВА ДА ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ

Наситените мазнини често се крият в привидно безвредни храни, така че трябва да сте внимателни. Например яйцата не са в списъка на нещата, които трябва да бъдат изключени, но не можете да ядете повече от два жълтъка на седмица. Когато купувате готови храни, прочетете етикетите: производителите почти винаги посочват съдържанието на наситени мазнини. Внимавайте и за сосове, повечето от тях съдържат наситени мазнини и захар.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser