Преминете към основното съдържание

Don’t touch!

Не пипай! С тези съвети няма никога повече да се пипате по лицето несъзнателно

Както вече добре знаем, ако се пипаме с ръце по лицето, съществува по-висок риск да се заразим с COVID-19

Ето няколко съвета от нас, които ще ви помогнат да не се докосвате.

1.Използвайте сапуни или кремове за ръце с парфюм

Експертите твърдят, че най-добрият начин да спрем да извършваме дадено несъзнателно действие е да го превърнем в съзнателно. Ако искаме да се отървем от навика да се пипаме по лицето, първо трябва да насочим съзнанието си към тази необходимост. Многоефикасен начин да го постигнем, е като използваме парфюмирани сапуни и кремове за ръце, чийто аромат е интензивен и по възможност не от най-любимите ни. С две думи – аромат, който ни дразнии който ще държи ръцете ни далече от лицето.

2. Прибирайте косата си

Всяка жена, която има бретон, или обича да носи косата си пусната, познава проблема – непрекъснато някой кичур влиза в очите й и тя го отмества с ръка или просто го прибира зад ухото си. Въпреки че с това действие докосваме директно лигавица, често неволно след това действие пипаме носа или устата си. Ето защо е по-добре да носим косата си вързана, а бретона по възможност да закрепяме настрани с фиба или шнола.

3. Подсилете самосъзнанието си

Ето ви едно предизвикателство: Представете си, че в рамките на пет минути нямаш право да се докосваш – без значение дали те сърби, боли, или какво и да е друго. Най-вероятно след няма и десет минути ще ти се поиска да се почешеш по носа или бузата. Ето я и добрата новина – с просто упражнение можете да се отучите от тези несъзнателни действия. Всеки ден отделяйте определено време, в което седнете спокойно и си наложете да не не се докосвате и да не оправяте нищо по себе си. Започнете първия ден с минута-две, а всеки следващ ден увеличавайте времето. Много скоро ще установите, че можете сами да контролирате неволните докосвания.

4. Освободете се от стреса иемоционалната тежест

Когато сме под стрес или имаме проблеми било то в работата, или в личния живот, ставаме нервни и неспокойни, а тези състояния водят със себе си съответните жестове. Един от тях е докосването по лицето. Първата крачка е да се отървем от проблемите. Ще помогне също така добрият сън и личните ритуали за постигане на спокойствие – разговор с приятелка по телефона, медитация или консултация с терапевт.

Още по етикети

Covid-19 , лице , ръце
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser