Най-влиятелната жена е киноиндустрията на Холивуд през 50-те е дизайнерката Едит Хед. Тя е обличала звезди като Одри Хепбърн, Елизабет Тейлър, Грейс Кели, а за своята работа е получила 35 номинации за Оскар, 8 от които е спечелила.
Срещата на Едит Хед с голямото кино се случила през 1924 г., когато тя попаднала на снимачната площадка на знаменития режисьор Сесил Демил. Едит била репетитор на дъщеря му. Тя била заинтригувана от костюмите и скоро видяла обява на Paramount, в която се тръсели художници по костюмите . Едит решила да пробва силите си. Тя дори не умеела да рисува, затова се явила с чужди рисунки. Успяла да заблуди за тези свои умения дизайнера Хауърд Гриър и получила работата. По-късно, след като вече Гриър разбрал за това, бил очарован от смелостта й и лично й давал уроци по рисуване.
Главното умение на Едит било, че успявала да намери начин да скрива недостатъците на актрисите, което я превърнало в търсен дизайнер от тях и в личния им живот.
Едит Хед станала главен дизайнер на Paramount през 1938 г. и в продължение на 44 години била вярна на филмовото студио. През 1967 г. Подписала договор с Universal Studios, където работила до края на дните си. Едит била най-търсеният художник и стилист. Алфред Хичкок се доверявал за костюмите за филмите си единствено и само на нея.
Сдържаният класицизъм на нейните дрехи прави героините на Алфред Хичкок изключително елегантни на екрана. Майсторът на съспенса дълбоко цени Хед и й поверява задачата да облича неговите любими блондинки. Сред тях на най-голяма почит е Грейс Кели, която сияе на екрана винаги в тоалети на прочутата дизайнерка. Хед създава няколко уникални костюма за филми на Хичкок, включително за „Шемет“, в който костюмът на героинята е част от сценария. Дизайнерката облича в призрачно бяло Ким Новак, която се превъплъщава в образа на жена илюзия. Но Хед не облича само жени. Нейно дело е и сивият костюм на Кари Грант в „Север-северозапад“.
Първият си Оскар тя получила през 1949 г. Следват последователно още 7, които влизат в историята на кинематографията и на модата.
Автор Люба Вангелова