Преминете към основното съдържание

Есенно меню: как да се храним, за да избегнем недостиг на витамини?

Основните правила за красива кожа и здрава коса през студения сезон.

През есенно-зимния период организмът ни е най-отслабен и се нуждае от витамини. Ако сте решили да направите предновогодишна диета, сега определено не е най-добрият момент. Първо, трябва да наситите тялото с важни минерали и микроелементи, за да укрепите имунната система и да се подготвите за студеното време.

Витамини

По правило през есента и зимата ни липсва най-вече витамин D, който се съдържа във ферментиралите млечни продукти, сиренето и морските дарове. Също така се намира в големи количества в черния дроб на треска и камбала, херинга, скумрия и риба тон. Най-богатият източник обаче е слънцето, от чиято липса страдаме толкова много.

Погрижете се за запасите от витамин В, мед и цинк, които се намират в бобовите и пълнозърнестите култури. За да си набавите необходимото количество въглехидрати сутрин и да не умирате цял ден за сладко, добавете сушени плодове към зърнената закуска. Не забравяйте, че твърде много въглехидрати и витамини от група В са несъвместими, така че балансът е важен.

Сезонни зеленчуци и плодове

Не пренебрегвайте сезонните зеленчуци и плодове - сега е моментът да ядете ябълки и круши, а също така добавете към менюто си касис, диня, пъпеш, киви, лимони и други цитрусови плодове. Те са богати на витамини А и С, тоест те са антиоксиданти и предпазват кожата от въздействието на свободните радикали, забавяйки нейното стареене.

Източници на силиций са червените зеленчуци, особено репичките и цвеклото. Лутеинът се намира в големи количества в зеле, спанак, киселец и други видове зелении.

Растителни масла

Обърнете внимание на растителните масла: царевично, ленено, зехтин. Добавяйте ги не само при пържене, но и към другите си любими ястия. Богати на Омега-3 и витамин Е, те подпомагат бързата регенерация и заздравяване на клетките. Тези витамини се съдържат в мазна речна риба, която можете да си позволите веднъж седмично.

Не забравяйте за водния баланс: чистата вода и зеленият или билковият чай са най-добрите ви спътници през целия ден.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser