Преминете към основното съдържание

Ето кой е най-добрият начин да облекчите болките в кръста!

Боли ли ви долната част на гърба, след като сте прекарали почти цял ден седнали? Ако в последните месеци работите от дома си, то това е още по-вероятно да е така... Предлагаме ви най-доброто спасение!

Според Американската асоциация по хиропрактика почти 80% от американците се сблъскват с болката в гърба в някой момент от живота си. Едва ли цифрите са много по-различни и у нас. По-тревожното е, че тази болка става все по-приета като нещо нормално, като дискомфорт на съвремието, с който мнозина се примиряват да живеят и не търсят решение за живот без болка. Или поне не и докато неразположението от леко не стане непоносимо и изтощаващо – и когато вече природните средства и лекарствата, отпускани без рецепти, не могат да са ефикасни. Добрата новина е, че има изненадващо прост начин да се отървете от болката в гърба.

Безплатно, лесно, полезно...

И още по-добрите новини? Спасението от болките в кръста всъщност е безплатно и не се изисква консултация със специалист, а времето, което отнема, е по-малко от час на ден. И така, какъв точно е този вълшебен мистериозен лек, който облекчава болката в долната част на гърба? Ходенето е магията!

Вярвате или не, простият акт на ходене активира мускулите на корема и гърба така, че колкото повече ходите, толкова по-малко интензивна е болката в гърба. Колкото и да звучи налудничаво, много проучвания показват връзка между програмите за ходене и подобренията при болки в гърба. Проучване от 2012 г., публикувано в списанието Clinical Rehabilitation, сочи, че ходенето 2-3 пъти седмично в продължение на 20-40 минути е толкова ефикасно, колкото скъпите лечения за болки в гърба, прилагани в клиники. Има и по-ранно проучване по темата, още от 2004 г., в което се твърди, че само една такава разходка може да облекчи болката в гърба с 10-50%.

Какво да сторите?

Ако имате хронична болка в кръста, която искате да опитате да намалите с помощта на ходене, но досега не сте водили много активен начин на живот, започнете с леки разходки с бавно темпо и постепенно надграждайте усилията си до разходки, които наистина активират мускулите ви. В началото може да почувствате известен дискомфорт в гърба си, докато ходите, но това е напълно нормално. Експертите препоръчват да се разхождате въпреки болката, стига тя да не е прекалено силна и ограничаваща движенията ви.

По отношение на продължителността на това лечебно упражнение, съветът на специалистите е да отидете с около 10% отвъд „бариерата си на болка“ или казано иначе, ако след 20 минути ходене в парка, започнете да изпитвате някакви болки или дискомфорт в гърба, продължете да ходите още 2 минути и след това преустановете.

Въпреки че винаги трябва да се консултирате с лекар, ако смятате, че страданието ви може да е симптом за нещо по-сериозно, добавянето на няколко бързи разходки в седмичния ви график е идеалното лечение, което трябва да започнете, ако искате да се отървете от болките в долната част на гърба.

Още по етикети

болки в кръста , здраве
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser