
На 19.05.2015 г. в Пресклуб БТА се проведе пресконференция във връзка с проекта RICHMART VINTAGE, чиято основна цел е създаването на световна PR и рекламна кампания за популяризирането на българската индустрия, туризъм, култура и утвърждаване на марката ‘’MADE IN BULGARIA’’.
В пресконференцията участваха: Даниела Везиева – заместник министър на икономиката; Христо Димитров – хореограф, продуцент, основател на Национален фолклорен ансамбъл „Българе”; Мартин Йорданов – бизнес консултант и предприемач; Мартина Мартини – инициатор на проекта „RICHMART VINTAGE”, 15 г. Маркетинг мениджър във фирма RICHMART и учи дистанционно средно образование във Флорида, САЩ; Проф. Любомир Стойков – водещ на пресконференцията и консултант на проекта.
Идеята на кампанията е да популяризира „уникалното предложение”, с което България да стане разпознаваема пред света – БОГАТСТВОТО НА НЕРАВНОДЕЛНИТЕ ТАКТОВЕ в българския фолклор. Част от кампанията е и конкретната инициатива известни личности и обикновени хора, живеещи в България и в чужбина да записват видеоклип с посланието: „АЗ ХАРЕСВАМ БЪЛГАРСКИТЕ ТАНЦИ!”, както и да танцуват в клипа, ако желаят.
До момента са пратени над 1000 клипа от над 60 страни по света. Сред известните личности от сферите на културата, бизнеса, политиката, които са подкрепили кампанията с видеоклип са (по азбучен ред): Александър Сано, Боби Шоу, Богдан Томов, Васил Василев – Зуека и Димитър Рачков, Графа, Деси Тенекеджиева, Десислава Банова, Джина Стоева, Иван и Андрей, Искрен Пецов, Левон Хампарцумян, Мадлен Алгафари, Михаела Филева, Николай Василев, Николета Лозанова, Петър Корумбашев, Христо Кидиков, Пендара Етно Проджект – Нина Николина, Екатерина Ангелова и Калин Вельов, Лейди Би, Силвия Кацарова, Теди Кацарова, Тони Димитрова, Трио Сопрано, Цветелин Атанасов – Елвиса, Цветелина, Яна Грудева и др.
Инициаторите на кампанията и конкретно нейният вдъхновител – 15-годишната Мартина Мартини отправят апел към всички българи по света да се включат в кампанията като заснемат клип на 24 май как танцуват българско хоро и го качат в интернет. Мартин Йорданов, като предприемач в сферата на модната индустрия, акцентира върху това как тази инициатива може да се превърне в СВЕТОВНО STREET FASHION SHOW и хорото, като едно нестандартно ревю, да покаже модата на улицата от цял свят. Българското хоро може да влезе и на световния моден подиум, защо не! Организаторите отправят и специален апел към абитуриентите, които със своя младежки ентусиазъм могат да се включат и да запишат клип по време на бала. Предвидени са и награди за най-атрактивните клипове. Специално за 24 май – Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост, Мартин Йорданов е създал 1000 костюма с българския трикольор.
Кампанията за популяризиране на българските танци може да е начало за изграждането на един нов положителен имидж на страната, с многостранни, имиджови, икономически и културни ползи за България.