Преминете към основното съдържание

Tommy Hilfiger гледа напред, към по-добро и отговорно бъдеще

Как мерките срещу пандемията от Covid-19 накараха потребителите да осъзнаят значението на устойчивия избор в модата

Няма как да не забележим драстичната промяна в околната среда, след само няколко седмици социална изолация. Рязкото забавяне на икономиката в следствие на пандемията от вируса covid-19 изправи обществото ни пред значителна промяна в начина, по който потребяваме не само модата, но и начина по който възприемаме нашата роля в усилията за опазване на природата. Хората бяха развълнувани да споделят сателитни снимки на Китай, показващи безпрецедентен спад в атмосферното замърсяване и кристално чистите води на каналите във Венеция. Подобни примери ни показват нагледно значителното въздействие, което оказваме на природата с действията си.

Някои от големите модни компании отдавна са наясно колко важни са действията им за бъдещето на нашата планета и - като пряко следствие - за бъдещето на нашите деца. Устойчивостта отдавна е мисия на големи имена на модната сцена като Tommy Hilfiger. Американската марка вече е обединила усилия с партньорите в индустрията, за да спомогне промяната към по-устойчиво производство да става все по-достъпна за бизнеси и потребители. През август 2019 г. Tommy Hilfiger подписа The Fashion Pact, присъединявайки се с гордост към международната инициатива, обединяващи ключови имена в модната и текстилната индустрия. През 2019 г. марката пусна и The Jeans Redesign Guidelines, препоръчителен бюлетин в сътрудничество с фондация Ellen MacArthur, целящ да определи минимални изисквания за дълготрайност на дрехите, здравина на материалите, рециклируемостта и проследяемостта на материите. Същата година, Tommy Hilfiger се присъедини към We Are Still In, Хартата на модната индустрия за Climate Action. Марката се включи и в инициативата RE100, като се ангажира до 2030г. да е преминала на 100% възобновяема електроенергия в собствени и експлоатирани съоръжения.

Нещо повече - този пролетен сезон традиционната колаборация между известния британски автомобилен състезател Люис Хамилтън и Tommy Hilfiger бе още по-инавативна, тъй като дуетът представи най-устойчивата си колекция TommyXLewis до момента, като над 75% от моделите бяха произведени по-устойчиво, включвайки 100% органичен памук, рециклирани материали, алтернативи на птичия пух, както и деним с по-малко измивания. Освен това през пролетта на 2020 г. американската марка разкри два нови модела обувки, създадени с рециклирани влакна от ябълкова обелка - като екологична алтернатива на традиционната кожа, получена на биологична основа от отпадъците на ябълковата индустрия. С вариант в бял и наситено син цвят, мъжките и дамските модели имат и 24% рециклирани ябълкови влакна в горната част. Интегрирането на ябълкови влакна като алтернатива на кожата е вече факт за колекция пролет 2020, свидетелствайки за поредната стъпка на Tommy Hilfiger в посока устойчива мода, която интегрира и не създава отпадък.

В допълнение към тази ново използвана технология, американският бранд включва и предлагането на облекла от 100% рециклиран деним (докато средното за индустрията ниво все още е само 30%). Нещо повече - марката TOMMY JEANS използва за своите продукти шевни конци, направени от рециклирани пластмасови бутилки, докато някои модели включват и рециклиран еластант за да доставят комфорт, без чувство на вина към околната среда.

Друго усилие в тази посока е използването на материали като Re: Down® - рециклиран птичи пук, 100% рециклирана вълна, 100% рециклиран памук и други. Мисията на Tommy Hilfiger е да надгражда върху стратегията Fashion Forward на PVH, която е базира върху набор от 15 приоритета, предназначени да намалят отрицателното въздействие до нула, да увеличат положителните въздействия и да повлияят в посока по-добро върху живота на 1 милион души.

Още по етикети

Tommy Hilfiger , Covid-19 , мода
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser