Преминете към основното съдържание

Глътка свеж въздух: няколко лесни начина да се отпуснете и да успокоите нервите

Техники, които ще помогнат, когато напрежението в главата и умората в тялото изтласкват положителни мисли и пречат на работоспособността

Премахнете източниците на стрес

Много от обектите, които ни заобикалят, могат да предизвикат апатия и негативни емоции. Това може да са неща, които предизвикват тъжни или лоши спомени, или такива, които вече не са ни необходими, но ни е жал да се разделим с тях. Заобиколете се с неща, които носят радост.

Между другото, това важи и за хората около вас: ограничете или спрете общуването с хора, които провокират стрес и психическо изтощение.

Споделяйте своите чувства и преживявания

Потискането на чувствата може да доведе до депресия. Не пазете негативни емоции в себе си, близките хора винаги са готови да ви изслушат и подкрепят със съвет. Ако нямате достатъчно доверие на никой около вас, свържете се със специалист, който ще ви помогне да преработите преживяванията си. Разказвайте всичко директно, всеки има нужда да изпусне парата.

Разтоварете графика си

Не се претоварвайте с бремето на безкрайната работа и планове. Тялото ни се нуждае от почивка и релакс, за да се справим успешно с делата си без вреда за здравето ни. Ние сме в състояние да изпълняваме няколко задачи едновременно, но това не винаги е ефективно.

Организирайте си място за почивка

Както у дома, така и на работа, можете да създадете място само за себе си, където да се отпуснете и да успокоите нервите си. За да вдъхнете живот на това място, можете да го подредите с растения, да се заобиколите с приятни цветове и любимите си аромати.

Медитирайте

Медитацията помага на тялото за кратко да се освободи от всички притеснения и да се отпусне. Можете да медитирате както в тишина, така и на фона на спокойна, успокояваща музика. Следете дишането си и се опитвайте да визуализирате приятни за вас изображения със затворени очи или практикувайте насочени аудио медитации, в които следването на гласа на говорещия ще ви помогне да се успокоите.

Не забравяйте за физическата активност

Класовете по йога, танци, разтягане не само допринасят за подобряване на мускулния тонус, но и разведряват, дават жизненост и сила. В йогата има поза за релаксация, в която трябва да се опитате да отпуснете езика си: когато мускулът на езика е в покой, можете да забележите как цялото тяло се отпуска.

Прекарвайте време с филми и книги

Четенето на хубава книга или гледането на добър филм има положителен ефект върху настроението и помага да се отпуснете. Вдъхновяващите творби могат да засилят креативността и да ни помогнат да се релаксираме след натоварения ден. Препоръчваме ви да четете на тихо с чаша билков чай.

Общувайте с животни

Ако нямате домашен любимец, можете да се срещате по-често с приятели, които имат куче, например. Отидете в зоологическа градина или ферма, вземете уроци по конна езда. Времето, прекарано с животни, повишава нивото на серотонин, от което зависи тонусът и доброто настроение.

Занимавайте се с творчество

Творчеството може да отвлече вниманието от проблемите и да е приятен начин да прекарате свободното време. Има много начини за това: например музика или рисуване, което сега често се нарича арт терапия.

Яжте храни, които ви помагат да се отпуснете

Здравословната храна оставя приятно усещане за лекота, а правилните пропорции ви позволяват да се заситите. Има хранителни комбинации, които се препоръчват при стрес, например чай с тъмен шоколад – самият процес на пиене на чай има успокояващ ефект. За най-добър ефект опитайте да добавите здравословни билки: мента, риган, жасмин.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser