Преминете към основното съдържание

Горещите дни да утолим с диня

7 удивителни здравословни ползи от динята
© iStock

Динята е едно от най-мощните растителни лекарства – с благоприятен ефект, който се чувства – като се почне от мозъка, през цялото тяло, та чак до стъпалата ни. Вижте какви невероятни ползи ще имате за здравето си докато се наслаждавате на свежия, вкусен и нискокалоричен плод.

Сърцето и костите

Ликопенът, който се съдържа в динята и е отдавна признат като значим за сърдечносъдовото ни здраве, намалява и оксидативния стрес в костите и ограничава разрушаването на костната тъкан. С високото си съдържание на калий, динята способства да се задържи и калция в организма, което допълнително прави костите по-здрави.

Телесните мазнини

Според изследвания, аминокиселината цитрулин в динята се превръща от организма в аргинин, който от своя страна спомага за предотвратяване на натрупването на излишни мазнини в мастните клетки заради блокиране дейността на ензима тъканно-неспецифична алкална фосфатаза (TNAP).

© iStock

Възпалителните процеси

Флавоноидите, каротеноидите и тритерпеноидите в динята са много важни за неутрализиране на последиците от свободните радикали и способстват за намаляване на възпалителните процеси в организма. Колкото по-узряла е динята, толкова по-наситена е с тези полезни вещества.

Бъбреците

Динята е естествен диуретик, който спомага за отделянето на урината от бъбреците, без да ги натоварва – за разлика от кафето и алкохола, например.

Мускулите и нервите

Заради богатото си съдържание на калий динята може да се окачестви и като натурален електролит, който регулира дейността на нервите и мускулите в тялото. Именно от този минерал зависи честотата и силата на мускулните контракции, както и контролът на нервната възбудимост.

© iStock

Зрението

Динята е чудесен източник на бета каротин, който в организма се превръща във витамин А. Той пък от своя страна подпомага продукцията на пигментите в ретините на очите и предпазва от възрастова мускулна дегенерация. Добро превантивно средство е и срещу нощната слепота. Витамин А също така поддържа добрия вид и здраве на кожата, зъбите, костите и меките тъкани.

Имунитет

Много високото съдържание на витамин С в динята я прави полезна за повишаване на имунитета като цяло. В частност витамин С се счита и за много важен за зарастване на рани, тъй като е от значение за изграждането на новите тъкани. Ензимите, които отговарят за производството на колаген (които има главна роля в зарастването на кожните разкъсвания) не могат да функционират без витамин С. 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser