Преминете към основното съдържание

H&M и M.I.A. искат старите ви дрехи, за да спасят планетата

Рециклирането никога не е изглеждало толкова примамливо
M.I.A.
M.I.A.

Културата на бързата мода, бързата храна, преходните ценности – днес тенденциите се сменят по-бързо отколкото някои хора могат да се преоблекат. Това не означава само лудо темпо, стрес и хаотична лудница, но и завихряне на адски кръг на излишък на стоките, замърсяване на околната среда и глобално затопляне.

И все пак някъде някой прави усилия да промени това. Най-новата глобална инициатива на шведския моден бранд H&M носи името World Recycle Week (Световна седмица на рециклирането). За популяризирането й марката обединява усилия с популярната певица и артист M.I.A., като създават ново музикално видео и стартират амбициозна активност за събиране на стари дрехи. Клипът ще направи своя дебют на 11 април на hm.com и в него се засяга темата за влиянието на текстилните отпадъци върху околната среда.

Световната седмица на рециклирането ще се проведе от 18 до 24 април тази година. В рамките на тези дни H&M се стреми да събере 1000 тона износени или ненужни дрехи в своите над 3600 магазина и с помощта на клиентите си от цял свят. Според нас рециклирането никога не е изглеждало толкова примамливо

Събирането на стар текстил в магазините на H&M е лесен процес и има неоспорим положителен ефект. От 2013 г. клиентите от цял свят имат възможност да оставят в магазините на H&M своите ненужни дрехи и домашен текстил, независимо от тяхната марка или състояние. С това те подпомагат да се предотврати достигането на текстилни отпадъци до сметищата, като в замяна на това получават ваучер за отстъпка в H&M. От старта на кампанията през 2013 г. до днес са събрани над 25 000 тона стари дрехи. В резултат от нея преди две години бяха представени първите модели облекла, създадени от рециклирани текстилни нишки, което бе съществена стъпка за затваряне на производствения цикъл в модата.

Клипчетата ще се противопоставят на популярните напоследък видеа, показващи нови покупки. 

За да отбележи първата кампания World Recycle Week, H&M си поставя за цел да събере по-голямо количество от всякога досега именно чрез кампанията за събиране на стари дрехи в своите магазини. Освен видеото с участието на M.I.A., блогъри и герои от видеото ще заснемат кратки клипове, с които показват какви дрехи рециклират през седмицата, посветена на рециклирането. Клипчетата ще се противопоставят на популярните напоследък видеа, показващи нови покупки. Всеки може да създаде свое клипче и да го сподели с #HMrehaul, а след това да остави дрехите във всеки магазин на H&M, като по този начин ще се присъдени към глобално модно движение и ще превърне инициативата за събиране на стар текстил в естествен етап от жизнения цикъл на дрехата.

Затварянето на производствения цикъл в модата е глобален ангажимент и част от действията на H&M по посока на устойчивото развитие. Крайната цел е да затвори жизнения цикъл на текстила, така че износените дрехи да могат да бъдат използвани отново, рециклирани или да се превърнат в чисто нови тъкани за нови продукти. Дългосрочните цели са да се елиминира текстилният отпадък, който достига сметищата, както и опазването на природните ресурси. Само с рециклирането на една тениска, могат да бъдат спестени 2100 литра вода – какво остава за 1000 тона дрехи, събрани само по време на кампанията World Recycle Week. Ще бъдат приемани всякакъв тип ненужни дрехи – старите дънки, изхабените кърпи, скъсаната рокля. Нищо не е прекалено съсипано, износено или използвано, за да не получи шанс за втори живот.

 Само с рециклирането на една тениска, могат да бъдат спестени 2100 литра вода.

Автор Люба Вангелова 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser