Преминете към основното съдържание

Храни, които не трябва да ядете на гладно

Освен кафе и фреш, вижте какво още да премахнете от закуската си

© Thinkstock

Да, знаем, и ние включително до съвсем скоро закусвахме с кафе, фреш и овесени ядки с кисело мляко. Оказва се, че не е правилно, защото сутрин стомахът е доста чувствителен, а тези храни го дразнят. Оливие Буркен – диетолог, който разработва специализираните програми за отслабване известния хотел Beau-Rivage Palace в Лозана. С негова помощ се изготвят и хранителните режими на спортистите от Олимпийския отбор на Швейцария. Специалистът в различни интервюта и статии по темата обобщава кои храни не е добре да се приемат на празен стомах. Вижте списъка.

Зърнени закуски, които се разтварят в мляко

Независимо, че тези храни са рекламирани като идеалните за началото на деня, по-добре е да ги замените с естествени и полезни храни. Зърнените закуски са богат източник на въглехидрати и рязко повишават нивото на захарта сутрин, което обаче означава, че също толкова рязко то ще се понижи и ще изпитате отново глад.

Кафе

Чаша ароматно кафе сутрин е романтичен, но уви – вреден навик. Не забравяйте да се нахраните добре, преди да изпиете първото си кафе. Кофеинът води до отделянето на стомашен сок, който при отсъствието на храна разяжда лигавицата на стомаха и предизвиква гастрит.

Между другото, добавянето на мляко в кафето влошава нещата – Свързващите вещества, които се съдържат в напитката, се съединяват с млечните протеини и се образуват съединения, които впоследствие се утаяват като камъни в бъбреците.

Подправки

Всички подправки въздействат на стомаха по същия начин като кафето ни провокират производство на стомашен сок, което води до стомашно-чревни заболявания.

Продукти, съдържащи захар

Не мислете, че шоколадът ще повдигне настроението ви сутрин. По-скоро ще го развалят, колкото и да е слънчев денят. Захар в празния стомах дразни панкреаса, който веднага започва да отделя инсулин. Това води до рязкото спадане на нивото на кръвната захар, което от своя страна ни прави тъжни и унили.

Студени и газирани напитки

Тези напитки предизвикват дразнене на лигавицата на стомаха, като свиват съдовете и влошават кръвообращението, а това пречи на храносмилането.

Кисело мляко и други киселомлечни продукти

Киселото мляко е традиционната закуска за много хора, които не обичат да приготвят сутрин топла храна. В такива моменти неговата полза изчезва. Киселото мляко няма да ви навреди, но няма да ви е и от полза. Най-важното нещо в този продукт са живите бактерии, които помагат на храносмилането. Те работят само на пълен стомах, в противен случай биват убивани от стомашния сок. Така киселото мляко на празен стомах не носи нищо, освен калории.

Цитруси

Картината от филмите, в които на закуска героите пият само по един фреш, не е най-добрата идея. Причината отново е в същата стомашна лигавица. Портокали, мандарини, грейпфрут и други цитруси съдържат киселина, която след като попадне в празен стомах, увеличава риска от развитието на гатсрит, язва и други проблеми, свързани с храносмилателната система.

Круши

Този плод се оказва много тежък за все още несъбудения сутрин организъм – в крушата се съдържат много трудносмилаеми фибри, които могат да наранят лигавицата на червата и да забавят перисталтиката на стомаха.

Банани

Високите концентрации на калций и магнезий в бананите може да повлияят на сърдечно-съдовата система, като нарушат баланса на калций и магнезий в организма. Този баланс е важен за предотвратяването на хипертония и депресия.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser