Преминете към основното съдържание

Как бързо да се събудим сутрин, за да сме бодри цял ден?

10 съвета от специалисти по здрав сън, които си заслужава да следваме

За много хора утрото е най-продуктивният период от денонощието,а правилното събуждане може да го направи още ефективен. Чаша кафе, пет минути упражнения, любима песен, разходка с кучето – ELLE събра десетте основни принципа на събуждането, които ще ни помогнат да сме бодри през целия ден.

1. Спете на отворен прозорец

Учените от Оксфорд са установили, че важна предпоставка да спим добре и да се събуждаме бодри е по-ниската температурата в спалнята. На отворен прозорец тялото ни се охлажда, а това укрепва здравето ни – организмът се калява, нивото на стрес се понижава, а следователно се подобрява качеството на съня. Освен това се събуждаме много по-лесно в прохладна и добре проветрена стая – това ни ободрява и ни прави свежи и работоспособни.

2. Лягайте и ставайте по едно и също време

Наскоро биологът и професор в университета Нотр Дам (САЩ) Джайлс Дафилд доказа, че спазването на ежедневен график за сън и бодърстване помага да се поддържат в оптимално здраве всички системи и органи – например мозък, сърце, бъбреци. Те регулират процесите в клетките, за да подсигурят координиране на работата на организма като цяло. Ако нарушаваме графика си на сън, например при работа на смени, може да си докараме депресия. Стремете се да лягате и ставате по едно и също време всеки ден. Специалистите уверяват, че само след седмица на такъв режим ще се почувствате много по-бодри и продуктивни.

3. Закуска, приготвена от предишния ден

Нищо няма да ви зарадва повече от мисълта, че любимата ви закуска вече е готова и ви очаква. Не всяко ястие може да се приготви от вечерта, но поне няколко пъти в седмицата може са пробвате – например шоколадови палачинки от оризово брашно и студено смути, или пък парче вкусен кейк с лъжица заквасена сметана и чаша топло кафе.

4. Измислете си любима утринна традиция

Веднага след събуждането в главата ни моментално нахлуват безброй мисли, свързани със задачите ни през деня, и това изстрелва нивото на стрес в Космоса. Ето защо специалистите ни съветват да започваме деня с отпускане. Намислете си нещо, което ви радва, и го правете всяка сутрин – това може да е разходка с кучето, игра с котето, няколко минути за любимо предаване по телевизията или телефонен разговор с близък. Важно е да го правите всеки ден, а задачите, плановете и тревогите, как ще успеете с всичко днес,оставете за по-късно.

5. Заредете любимата си песен като мелодия за събуждане

Какво по-приятно от това да ви буди песен от любим филм. Или пък мелодия, която свързвате с приятна емоция. Подобно събуждане ще ви усмихне и ще ви настрои позитивно. Сменяйте мелодията за събуждане поне веднъж седмично, за да не ви омръзне. Ако тонът не ви усмихва, не ви кара да мечтаете или не скачате да танцувате, щом го чуете, време е за нов. Коя беше песента, която звучеше, докато онзи рус красавец ви се усмихваше от съседната маса….

6. Ободряващ душ и ароматен самун за тяло

Ароматите имат не по-малко значение от силния звън на будилника. Взимайте си всяка сутрин душ, като използвате ароматни козметични средства – скраб, с аромат на кафе, душ гел с дъх на цитруси- те ще повишат настроението ви и ще прогонят сънливостта.

7. Пет минутна физзарядка

„Ловки пръсти – бърз ум” – казват китайците, като абсолютно правилно подчертават пряката връзка между развитието на фината моторика и скоростта на мисловните процеси. Няколкоминутна гимнастика след ставане ще върне гъвкавостта на тялото, а също така и на ума. Ще прогони съня и ще ви зареди с енергия.

8. Изпийте чаша вода

Полезният навик да се пие чаша вода след ставане допринася за бързото събуждане на организма, прогонването на сънливостта и само за няколко секунди ни дарява с отлично настроение. Освен това утринната порция вода активизира кръвоносната, лимфната и урогенитална система, укрепва имунитета и повишава съпротивителните сили на организма срещу различни инфекциозни заболявания.

9. Планирайте деня си от вечерта

Събуждането ще е много по-енергично, ако вече имате план за деня. Правете си вечер списък на важните неща, които трябва да свършите и отбелязвайте потенциалните трудности, които могат да възникнат. Може би утре трябва да проведете пет служебни разговора, да сте на три срещи, да занесете дрехите си в химическото, после да отидете на служебна вечеря, а вечерта да не забравите да поздравите приятелката си за рождения й ден. Запишете си всичко това и планирайте логистиката на деня си.

10. Започнете деня с красота

Тайната на холивудски красавици е разкрита – копринени пижама и спално бельо за чиста и свежа кожа сутрин. Експертите също така препоръчват сутрин да обтриваме лицето си с кубче лед – това допринася за бързото събуждане, кожата се изпъва и нанесеният грим стои перфектно.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser