Преминете към основното съдържание

Как да избегнете подуването на корема?

Още една причина да пиете повече вода
© iStock

Празниците са в списъка ни, а наред с другия списък за подаръци, налага се да помислете за здравето. То винаги е приоритет. Само като си помислите колко храна ви очаква, коремът ви се подува сам. Мързеливи следобеди, дълги закуски, вкусни блюда и резултатите не закъсняват. Как може да попречите на подуването на стомаха през почивните празнични дни?

Яжте повече плодове

Избирайте такива, които съдържат повече вода и натрий и калий – идеални са наровете, ябълките, крушите...

Вода на малки количества

Вода, приета на малки количества през целия ден, осигурява поддържане на оптимален воден баланс на организма. Ако пиете голямо количество вода наведнъж, това е шок за системата и предизвиква обратен ефект – подуване.

Храна на малки порции

Същото правило за водата се отнася и за храната – приемането й в по-малки количества контролира нивата на кръвната захар и намалява чувството за тежест в стомаха.

Не на дъвката

Дъвченето на дъвка създава своеобразен „балон“ от въздух в стомаха, което води до подуване. Вместо да дъвчете дъвка, смучете ментов бонбон.

Черно кафе

Винаги пийте кафето чисто – без захар и мляко. Чистото кафе прочиства дебелото черво, а „екстрите“ към него са причина за подуването на корема.

Сокът на баба

Боровинките са един от най-добрите диуретици и антиоксиданти, а сокът от боровинки се усвоява много добре от организма. Така че, посетете баба за малко сок.

Движение

То трябва да е на първо място, съжаляваме да го чуете. Дори малко движение като 30 ходене на ден са от значение.

Автор Люба Вангелова

 

 

 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser