Преминете към основното съдържание

Как да приемаме валерианата за спокойстие и против умора

Тази билка расте във влажна среда, често покрай пътищата. Ключът към правилната й употреба е в дозировката – по-слабата доза я прави анксиолитик и антидепресант, по-силната – приспивателно.
© iStock

Силна срещу безпокойство и бърн-аут

При професионален стрес, умора, свръхнатоварване и повишена чувствителност, придружени с безсъние, валерианата е отличен помощник. В такива случаи тя се употребява в леки дози, за да се извлече максимална полза от нейния анксиолитичен ефект, без това да доведе до отпуснатост. В комбинация с женшен се стимулира ендокринната система и дейността на надбъбречните жлези. Прима се под формата на течен екстракт от прясна валериана в малки дози три пъти дневно в продължение на три седмици.

Успокоява мускулното напрежение при стрес

Анксиолитичното и антидепресантно действие на валерианата я прави ефикасна и при всички видове мускулни напрежения,които имат неврогенен характер, например болките в шията и раменете. В продължение на месец може да се приемат слаби дози течен екстракт от валериана, по три пъти дневно.

Облекчава спазмофилията

Валерианата все повече се използва като основно лечение на проявите на спазмофилия /повишена нервномускулна възбудимост и склонност към гърчове/. Трябва да се взима като течен екстракт при първите сигнали за наближаващата криза. Не по-дълго от един месец.

 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser