Преминете към основното съдържание

Как да се справите с паническите атаки

Дихателни упражнения за успокоение

Съвременните жители на мегаполисите все по-често се сблъскват с панически атаки (ПА), независимо от възрастта, пола и житейските ситуации. Безкрайният стрес, упоритата работа, липсата на адекватен сън и почивка водят до влошаване на физическото и психическото здраве

В такива ситуации експертите обикновено съветват да се научите как ясно да правите разлика между работа и свободно време, да медитирате и да почивате повече. Ние ви предлагаме лесно, но много ефективно дихателно упражнение, което ще ви помогне да намалите нивото на стрес и да избегнете атаката.

Важно е да се разбере, че в умерени дози стресът е полезен за здравето, защото ни мотивира да се развиваме и да станем по-силни. Но ако постоянно сте в тревожно състояние, тялото започва активно да произвежда кортизол (хормон на стреса), което води до намаляване на имунитета.

Дихателните практики допринасят за релаксация, изглаждане на фините мимически бръчки, укрепват нервната и ендокринната система, подобряват съня, метаболизма и насищат тялото с кислород.

Съгласете се, че без вътрешна енергия ни е по-трудно да постигнем целите си и да се справяме с неуспехите. Всичко това води до още по-голям стрес и дори до психосоматични заболявания, по-специално до пристъпи на паник атаки.

Опитайте да практикувате осъзнато дишане – то е първата стъпка към релаксация и медитация. Обърнете внимание на това как дишате през деня, в различни ситуации - приятни и неприятни. Способни ли сте да си поемате въздух дълбоко или можете да дишате само на нивото на горната част на гърдите? Може би сте забелязали, че в стресова ситуация започваме да дишаме плитко, по-бързо или забравяме да дишаме напълно, замръзвайки от страх. За да се научите как да контролирате такива неприятни моменти, е необходимо редовно да правите дихателни практики в продължение на 5-10 минути на ден. Това ще ви помогне да се почувствате по-добре, по-спокойни и по-уверени.

КАКВО ДА ПРАВИТЕ?

Веднага щом почувствате безпокойство и настъпване на паническа атака:

1. Седнете на пода с изправен гръб и дишайте дълбоко и спокойно през корема, като се фокусирате върху усещанията си.

2. Почувствайте как студеният въздух бавно изпълва дробовете и стомаха ви, а топлият въздух напуска гърдите ви, заедно с безпокойството, съмненията, негативните мисли.

3. Бройте от 1 до 4, докато вдишвате и след това при издишване. Дишайте в този ритъм за 3-5 минути, без да спирате. Дори и никога да не сте имали опит с дихателни практики, след първия път ще усетите как емоционалният ви фон ще се промени положително. По този начин превръщаме натрупаните емоции в енергия, която ни помага да действаме ефективно, да вземаме информирани решения, по-добре да управляваме себе си и емоциите си.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser