Преминете към основното съдържание

Как да ускорим метаболизма си?

Протеинът може да ни помогне

© iStock

Доказано е, че високият прием на протеин ускорява метаболизма, намалява апетита и влияе положително на хормони, които са свързани с регулацията на теглото, като грелин, GIP и GLP-1 (хормони за ситост). Натурално се понижават приетите въглехидрати и мазнини. По-високият прием на протеин повишава нивата на GLP-1 и холецистокинина. Те са хормони, които имат важно значение за намаляване на теглото. Набавянето на повече протеин редуцира хормона грелин (когато е в ниски граници, намалява апетита ни).

Около 20-30% от калориите, които приемаме от източници на белтъчини, се изгарят, докато през това време тялото смила и метаболизира. Няколко проучвания показват, че високият прием на протеин забързва метаболизма, а количеството на изгорените калории нараства с 80-100 всеки ден.

Кои храни са богати на протеин?

© iStock
  • пилешко, телешко, свинско
  • яйца
  • риба и морски дарове
  • млечни продукти
  • ядки
  • бобови и житни култури
  • семена

Високопротеиновият хранителен режим може да бъде ефективна и дългосрочна стратегия, която ще се грижи за метаболизма ни и ще ни помогне да бъдем в добра физическа форма. Той не е просто средство, което да използваме от време на време. Чрез увеличаване на приема на протеин, ще балансираме калориите, които приемаме, с тези, които изгаряме.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser