Преминете към основното съдържание

Какво да правите, ако постоянно ви се яде сладко?

Няма нужда да подлагате волята си на изпитания
© iStock

Отказът от сладко е непосилна задача за много хора. Дори тези, които притежават нечовешка воля, трудно могат да се справят с натрапчивите мисли и привиденията на шоколад, сладкиши, торти и кремове. Какво да правите в такива случаи?

Намалете консумацията на сладко

Ако сте попаднали под захарна зависимост, не се опитвайте да се справите с нея изведнъж и за един ден. Това ще се обърне срещу вас и влечението към „забраненото“ само ще се увеличава. Рязкото спиране на въглехидратите води до раздразнение, лошо настроени и понижена работоспособност. Затова е най-добре да не допускате да стигнете до пристрастяване към сладко.

Като начало заменете млечния шоколад с черен и намалете порциите на сладкото. Пробвайте ритъм от 3-4 пъти седмично, след което веднъж седмично до пълен отказ. Избирайте и по-малко вредни сладости като пълнозърнести десерти.

Избягвайте стреса

В основата на влечението към сладко често са не физиологични, а психологични фактори. Ядем сладко, за да повдигнем настроението си или да прогоним тъжни мисли, а това създава вреден навик да „изяждаме“ обидата си.

Опитайте се да си набавяте серотонин, хормонът на щастието, от други продукти: ядки, семена, банани, фурми. Натуралните антидепресанти, по-малко опасни за фигурата, са домати, плодове, броколи, пуйка, сьомга и риба тон. Магнезият, който има свойството да намалява последствията от стреса в организма, се съдържа в зърнените храни, елда, овесени ядки, в спанак, диня и кашу.

© iStock

Изградете си нови навици

Задължително закусвайте! Това помага да се чувствате сити през първата половина на деня, което намалява влечението към сладко. Не забравяйте да се храните регулярно през целия ден – примерно през 3 часа.

Следете обема на порциите си и се придържайте към балансирано хранене. Желанието да хапнете нещо сладко често е свързано липсата на протеини в организма. Затова си ги набавяйте, като се храните по-често с риба, яйца, сирене или бобови. Понякога храната може да заменена дори протеиновите коктейли. Те засищат задълго и са доста вкусни.

Автор Люба Вангелова 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser