Преминете към основното съдържание

Какво е волуметрична диета?

Ядем много и отслабваме
© iStock

Оказва се, че съществува диета, при която не се налага да гладуваме: просто заменяме едни храни с други. Волуметричната диета е разработена от д-р Барбара Ролс от САЩ. Ето накратко как работи.

Волуметричната диета е нискокалорична диета. Фокусира се върху броя на калориите в дадена храна или продукт. И както показва името й, при нея храните могат да се консумират в голям обем, в големи количества, като, разбира се, внимаваме кои точно са тези храни.

Д-р Ролс смята, че ключът към здравословното отслабване е да се засищаме с нискокалорични храни. Диетата включва (в големи количества) храни с много вода и фибри, тъй като и двете повишават усещането за ситост. Не забранява напълно никаква храна и можете да се наслаждавате също на калорични храни, стига да се придържате към препоръчителния прием на калории. Хубавото е, че го няма усещането за глад, което често съпътства повечето диети. Основният минус е, че трябва да следим за калории.


НА 30! КОЛКО ВАЖНА Е ВЪЗРАСТТА, КОГАТО ПРАВИМ ДИЕТА?


За да имаме основата и отправни точки, Д-р Ролс разделя храните на 4 категории:

  • Категория 1 включва храни, които могат да се консумират по всяко време и в големи количества: плодове, зеленчуци без нишесте (например броколи, домати, гъби) и супи на базата на бульон;
  • Категория 2 включва храни, които могат да се консумират в големи количества: пълнозърнести (например кафяв ориз и пълнозърнеста паста), растителни протеини, бобови култури и нискомаслени млечни, риба с ниско съдържание на мазнини, пиле, пуйка;
  • Категория 3 включва храни, които са позволени на малки порции: хляб, сирене и меса с повече мазнини (червено месо);
  • Категория 4 включва храни, които трябва да се ограничат: пържени храни, бонбони, сладкиши, ядки и мазнини.

Обобщаваме. Нискокалоричните храни са: плодове, зеленчуци, нискомаслени млечни, пълнозърнести, бобови, пиле, пуйка, немазна риба.

За здравословни и дългосрочни резултати Д-р Ролс препоръчва и воденето на дневник, както и физическа активност в повечето дни от седмицата, между 30 и 60 минути на ден.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser