Преминете към основното съдържание

Какво правят гримьорите в бекстейджа на Седмиците на модата?

Надникваме зад завесите на големите ревюта и ви разкриваме част от тайните на професионалистите

© ImaxTree
Знаете ли, че тези продукти за коса са създадени в бекстейджа?

Вижте повече

Знаете ли, че тези продукти за коса са създадени в бекстейджа?

И както винаги, това се е случило напълно случайно

Всичко в ръце

Въпреки изобилието от продукти, някои професионалисти предпочитат да използват собствените си ръце. Юджин Сюлейман, креативен директор на Wellа Professionals, и Гуидо Палау, главен фризьор на Redken, оформят косите на моделите почти изцяло с ръце. А да не говорим за гримьорите. „В бекстейджа работя бързо и само с пръсти. Прекалено съм мързелив, за да нося куфарчето си всеки път. Всичко, от което се нуждая, се събира в една единствена палитра“, казва главният гримьор на YSL Том Пешу, който преди е бил на такава позиция и в марки като Shiseido и Estee Lauder. Между другото, и до ден днешен Карл Лагерфелд разчита на Пешу за дефилетата на Chanel. Въпреки че Том е начело на конкурентна марка, а в Chanel си имат Лучия Пика. Любовта на Пешу към грима с пръсти стига до там, че на ревюто на John Varvatos през 2016 г., той нанася на клепачите на моделите червило. Въпреки че за това шоу от Lancome създават цяла грим колекция, одобрена от самия дизайнер. Но Том решава, че очи с червило ще изглежда по-добре. И се оказва прав.

Истината е в пръстите

Освен Пешу с пръсти обичат да гримират и други дизайнери, сред които Дик Пейдж, Боби Браун и Пат Макграт. Последната дори призовава напълно да се откажем от четките: „Има толкова много начини да се гримирате, но за да получите наистина страхотен резултат, използвайте възглавничките на пръстите си. Топлината на ръцете действа страхотно на текстурата на продукта и той става по-лесен за работа и нанасяне“. Моделът Ондрия Хардин признава, че именно Пат я е научила да си прави опушен грим с пръсти. Манекенката Дария Строкус разкрива как си слага червило: „Когато е нанесено с пръсти, цветът му не е толкова наситен, слива се по-добре с устните и изглежда естествено“. Именно гримирането с пръсти стимулира марките да усъвършенстват формулите на продуктите, така че да са по-лесни за работа с ръце. И въпреки това, някои гримьори и до днес предпочитат да използват червило вместо руж. Навикът си е навик.

На тест

В бекстейджа на ревютата се тестват и много нови продукти, защото няма по-добро поле за изпитания. Работейки на висока скорост, гримьорите могат да преценят всички достойнства и недостатъци на дадената новост. Те отбелязват впечатленията си в специална анкета. Така работят в Giorgio Armani, Shiseido и Dior. Криейтив директора на Dior, Питър Филипс, казва: „Искам жената да може да се гримира сама с професионален резултат. Например, мислейки върху формулата на нова спирала, се сетих, че винаги загряваме четката на продукта със сешоар, преди да го нанесем върху миглите, за да може текстурата да омекне и да бъде по-лесна за нанасяне. Така се роди идеята за спирала в каучукова опаковка, която може да се загрее само с ръце и миглите да се подчертаят буквално с едно движение“. Освен това през есента на миналата година Питър Филипс създаде и цяла грим колекция, вдъхновена бекстейджа на ревютата, която се казва... Dior Backstage.

Красивата кожа

Що се отнася до продуктите за грижа за кожата, много от тях отдавна са станали част от бекстейджа. Всевъзможни фиксиращи спрейове, охлаждащи гелове за очи, матиращи бази или такива с озаряващ и/или лифтинг ефект активно се използват от гримьорите. За да се убедите в това, е нужно само да разгледате Instagram профилите на някои от най-популярните модели. Ще видите много селфита с маски и кремове. Том Пешу споделя, че не се притеснява лично да прави масаж на лицата на моделите с маслото Or Rouge на YSL. „Този продукт буквално преобразява и съживява кожата. След него фон дьо тена се разлива върху нея“, разкрива тайната си Том.

В свои води

Лош е този войник, който не мечтае да стане генерал, както и всеки гримьор, който не носи в себе си идеята за собствена грим марка. След като цял живот са били с четка в ръка и знаят всички плюсове и минуси на продуктите, гримьорите се стремят да създадат нещо, което да служи като еталон. Нещо, което би дало възможност на техните колеги, а и на нас, простосмъртните бюти маниаци, да създадем грим шедьовър. И трябва да признаем, че им се удава. Франсоа Нарс, Боби Браун, Тери де Гинзбург, Лаура Мерсие, Шарлот Тилбъри и Пат Макграт създават собствени марки, в които разнообразието и качеството са на много високо ниво. И жените по цял свят оценяват достойнствата им. Има само един въпрос, който си задаваме – какво ли предстои?


Кои революционни грим продукти са създадени в бекстейджа на модните ревюта?

Вижте повече

Кои революционни грим продукти са създадени в бекстейджа на модните ревюта?

Каквото се случва в бекстейджа на ревютата, най-често не си остава там. И доказателството за това е по-долу

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser