Преминете към основното съдържание

Какво се случва с тялото ни, когато ядем череши

Само хубави неща

Вероятно имате поне няколко човека в най-близкия си кръг, които имат безупречна репутация – привлекателна външност, прекрасно семейство, финансово благополучие и приятно чувство за хумор. Всичко е толкова подредено и идеално, че на моменти чак доскучава.

В света на плодовете тази „уважаема” персона е черешата. Тя има изключителни ползи за организма и в определен момент (тоест, когато е нейният сезон) е неустоима. Грехота би било да не се опитате да си имате такава дружка и да се възползвате от всичките й силни страни за собствено благо. Сочната и сладка череша просто няма негативни страни. При нея всичко е идеално.

Накратко за черешата: в една купичка череши се съдържат 90 калории, достатъчно фибри, белтъчини и витамини А и С. Клинични изследвания на здрави хора на възраст 18-25 години, проведени в университета Мичиган, показват, че антиоксидантите, съдържащи се в черешите, повишават с 12 часа антиоксидантната активност на целия организъм

Представяме ви четири причини в никакъв случай да не подминавате щанда с череши в разгара на сезона.

ЧЕРЕШИТЕ ПОДОБРЯВАТ СЪНЯ

Диетолозите твърдят, че антиоксидантите в черешите са единствения естествен източник на мелатонин – хормонът, който регулира циклите на сън и бодърстване. Няколко черешки преди сън ще ви помогнат са спите много по-добре. Изследване, проведено в университетите в Манчестър и Рочестър доказва, че при хората, които преди лягане пият сок от череша (или вишна), или в рамките на две седмициса хапвали повече от червения плод, се наблюдава значително намаляване на случаите на безсъние и те са заспивали средно със 17 минути по-бързо от останалите.

ЧЕРЕШИТЕ ПОМАГАТ ПРИ ВЪЗПАЛЕНИЯ

Смята се, че всички червени плодове да агресивни и засилват възпалителните процеси в организма. Но това не важи за черешите. Учени от университета в Бостън са установили, че при хора, които активно хапват череши в продължение на два дни, се наблюдава 35% по-малък риск от пристъпи на артрит и остеоартрит – индикатор, че черешите не само не засилват възпалителните процеси, но и ги намаляват.

ЧЕРЕШИТЕ ПОДОБРЯВАТ ПАМЕТТА

Черешата е богат източник на антоцианини – вещества, които усилват паметта – изследователския център по хранене и проблеми на стареенето към университета Тафтс в Бостън публикува подобни резултати сред проведени опити с плъхове, чиито памет и моторика се подобрили значително следа като увеличили антоцианините в храната им.

ЧЕРЕШИТЕ ПОНИЖАВАТ РИСКА ОТ СЪРДЕЧНО-СЪДОВИ ЗАБОЛЯВАНИЯ

Черешите помагат да се регулира нивото на глюкоза при пациенти с метаболитен синдром и по този начин предотвратяват сърдечно-съдови заболявания. Учените отМичиганския университет са на мнение, че черешите могат да понижат риска от инсулт.

Още по етикети

череши
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser