Преминете към основното съдържание

Какво ще се случи с тялото ви, ако въртите обръч всеки ден

Ефективен начин да се погрижите за фигурата си

За много хора всяко взаимодействие с обръча е приключило в последния час по физическо в училище. Но въртенето на обръч е прекрасно занимание не само за деца, но и за възрастни. А освен това е и много полезно. Ето защо.

Ползи:

1. Изгаряне на калории

Дефицитът на калории е едно от основните неща, което помага за сваляне на излишни килограми. Според клиниката Майо, натоварването от обръча може да се сравни с това при танцовата аеробика. Докато въртите обръча, за половин час се изгарят около 165 калории.

2. Намаляване на обема

Обръчът може да помогне на всеки, който мечтае за тънка талия. В едно проучване е установено, че за 6 седмици тренировки с обръча жените губят около 3,4 см в кръста и 1,4 см в ханша.

3. Подобряване на работата на сърдечно-съдовата система

Кардиото е полезно за вашето тяло. Тези занимания намаляват риска от сърдечни заболявания и диабет, а също така подобряват мозъчната функция и дори облекчават стреса. Именно обръчът еуредът, с който можете да постигнете необходимото натоварване в домашни условия.

4. Укрепване на мускулите

Ако някога сте въртели обръч, тогава отлично знаете колко интензивно трябва да въртите дупето, за да задържите уреда на кръста. Чрез упражненията с обръч работите за бедра, корем и долните мускули на тялото.

Ето няколко прости съвета за тези, които решат да опитат тренировка с обръч.

1. Изберете правилния размер обръч - успехът ви ще зависи от него. За начинаещи е най-добре да използвате голям обръч, за да го накарате да се върти по-бавно. Ако е възможно, опитайте да завъртите обръча в магазина преди да купите.

2. Намерете подходящ по тежест обръч. Начинаещите трябва да изберат по-леки модели и с времето можете да преминете към по-тежки обръчи.

3. Ако нямате идея как може да протече тренировката с обръч, гледайте тренировъчните видеоклипове или говорете с треньора във фитнес залата. Това ще ви помогне да научите основите, преди да преминете към тренировка.

4. В началото не се претоварвайте с дълги тренировки. Специалистите съветват да се опитате да завъртите обръча за 10 минути 2-3 пъти на ден. Можете да включите това упражнение в основната си тренировка или да го направите отделно. Когато почувствате че се справяте с лекота, увеличете натоварването и времето.

А има ли вреди?

Според някои фитнес експерти, въртенето на обръч може само да повиши настроението ви и няма да помогне за свалянето на килограми. Освен това, поне в началото, със сигурност ще се сдобиете и с доста синини.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser