Във времена, в които дигиталното надделява над истинския живот, Мария Грация Кюри изрази своята гледна точка за социалната връзка между хората: „Винаги съм залагала на човешкия контакт. Бих искала да бъдем повече заедно, да се подкрепяме. Вероятно съм малко старомодна, но повече ме интересува реалното, а не виртуалното. Предпочитам да прекарвам време с хората на живо, а не онлайн. Тази колекция е инвестиция в човешката връзка“, сподели дизайнерката.
Тя постави акцент върху ръчната изработка. Чрез кристализираща палитра от черно, бяло и сиво демонстрира разликата между цялостното изграждане на облеклото на ръка (от дантела или бродерия например) и повърхностната декорация, с която често хората я бъркат. „Изработката не се оценява. Сякаш бродерията е нещо, което е само като детайл, все едно не е част от процеса на проектиране на дрехата“, казва Кюри.
За да акцентира още повече върху темата за ръчната изработка, тя украси своето шоу в градината на Musée Rodin с великолепни бродирани гоблени, изобразяващи картини на художниците Мадви и Ману Парех и ръчно бродирани от „Чанакя“, училището за занаяти в Индия. 380 занаятчии работеха 280 000 часа, за да създадат гоблен от 340 квадратни метра. Творението им ще бъде изложено за посещение от 25-ти до 30-ти януари.
Колкото и впечатляващо да беше то, не отклони вниманието от колекция на Dior. Тоалетите бяха илюстрация на това какво може да направи бродерията. Кюри предложи изискан дневен гардероб през безупречната леща на висшата мода. Официалните силуети донесоха същата чувственост като дневните дрехи, но още по-елегантни.