Преминете към основното съдържание

Кои са най-ценните храни за мозъка?

Доматите насищат мозъка с кислород, а какаото подобрява кръвообращението му - и още 12 храни за добра памет
© Thinkstock

Те не само подобряват паметта, но предотвратяват неговото стареене и се грижат за здравето му. Интересно е, че този орган е най-мощният енергиен консуматор от цялото тяло.

Риба

Полиненаситените мастни киселини и киселините от група Омега-3, съдържащи се в рибата, регулират нивото на холестерина и помагат за почистването на холестериновите плаки в съдовете. Затова особено на възрастните хора се препоръчва да се хранят с продукти, съдържащи Омега-3 киселини.

Сложни въглехидрати

Те са горивото на мозъка, необходимо за нормалната му работа. Съдържат се впълнозърнестите хляб и макарони, царевицата, зеленчуците, бобовите култури. Попадайки в организма, те се преработват до нужното състояние бавно и постепенно, осигурявайки непрестанно подхранване на клетките на мозъка.

Вода

Обезводняването на организма вдига хормоналните нива на напрежението, предизвиквайки сериозни поражения на главния мозък. Пийте по 10 чаши вода на ден! И не се плашете, това само звучи страшно.

Зеленчуци и плодове

За мозъка най-подходящи са богатите на антиоксиданти черни боровинки, къпини, малини, ягоди, сливи, авокадо, портокали, червено грозде, вишни, киви, спанак, брюкселско зеле, броколи и червени чушки.

Зелен чай

Той съдържа вещества, известни като полифеноли, които защитават клетките на главния мозък от невродегенеративни поражения. Зеленият чай е и отлично профилактично средство срещу атеросклероза, болести на сърцето и съдовете на главния мозък.

Яйца

Те са богати на холин, подобният на мазнина витамин В, който според изследванията подобрява паметта и намалява умората. Яйцата са необходими за правилното функциониране на мембраните на главния мозък.

Какао

Не много отдавна учените откриха, че в неговите зърна се съдържа много полезно вещество - антиоксидантът флавонол, който подобрява кръвообращението в главния мозък. Но не във всички видове какао, продавано в супермаркетите, има достатъчни количества от него - тъй като флавонолът придава горчив вкус на напитката, при преработката той често се отстранява.

Домати

Мощният антиоксидант ликопен, открит в тях, е изключително важен за мозъка. Зеленчукът помага за насищането на мозъка с кислород и стимулира правилното кръвообращение. Отдавна е доказано, че той възпрепятства образуването на тромбове.

Броколи

Те са източник на витамин К, който стимулира мозъчната дейност и защитава мозъка от стареене.

Черни боровинки

Те имат отношение към правилното капилярно кръвообращение. Според най-новите изследвания помагат за връщането на временно изгубена памет.

Слънчогледови семки

50 % от тях са растителна мазнина. За разлика от животинската, която повишава нивото на холестерина в кръвта, те обратното – го намаляват. А това предотвратява появата на атеросклероза и задръстването на кръвоносните съдове на главния мозък.

Орехи

За никого не е тайна, че ядките им са източник на витамин Е, който е необходим за главния мозък. Ореховото масло е лидер сред растителните масла по съдържание на полиненаситени мастни киселини Омега-3 и Омега-6. Ето защо орехите се препоръчват като средство за повишаване на умствената сила и подобряване функциите на главния мозък.

Масла

За нормалното му функциониране е важно да се приемат също ленено и слънчогледово масло и зехтин.

Богати на сяра продукти

Тя е необходима за насищането на клетките на мозъка с кислород. Богати на сяра са бадемите, зелето, морковите, краставиците, чесънът, касисът, смокините, репичките, жълтъците и свинското месо.

Списъкът може да се продължи до безкрайност, но изброените продукти все пак са най-важните за правилното функциониране главния мозък.

Източник gotvetesmen.com.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser