Преминете към основното съдържание

Краставицата – една фина приятелка

Две рецепти с най-нежния зеленчук, но и най-богатият на минерали
© Shutterstock

Краставицата съдържа 95% скъпоценна вода, наситена с калий, хлор, фосфор, калций, магнезий, желязо и цинк. Тази вярна приятелка на вашата линия и здраве е отлична в студени супи, салати, сорбета, традиционни в Азия и по Средиземноморието. Избрахме за вас две лесни рецепти, които може да приготвяте по всяко време на годината. 

ГАСПАЧО ОТ КРАСТАВИЦА

© Shutterstock

Предястие За 4 порции, приготовление 15 минути

Продукти:

1 краставица; 3 средни домата; 100 г овче или козе сирене; 2 скилидки чесън; 4 листа босилек; 25 г кедрови ядки; 12 зелени маслини; 1 с.л. каперси в оцет

4 с.л. Зехтин; млян в мелничка черен пипер

Приготвяне:

* Обелете чесъна. Пуснете го да се бланшира за 3 минути във вряща вода. * Пуснете в нея доматите за 2 минути, след което ги извадете и ги полейте със студена вода. Обелете доматите, отделете семките и ги нарежете на малки парченца. * Изчистете маслините от костилките и ги нарежете на едро. * Измийте и подсушете листата босилек. * Обелете краставицата и отделете семките, ако има такива. Нарежете я на парчета, добавете босилека и разбийте на пюре с пасатор. Добавете малко сол, черен пипер и 3 с.л. зехтин. * Изпечете на сухо кедровите ядки в тиган. * Сервирайте гаспачото от краставици с прясно намачкано сирене, няколко каперси, нарязаните маслини, парченца домат, печените кедрови ядки и една струйка зехтин.

Съвет: Приберете в хладилника приготвеното гаспачо така, както е - в голямата купа на миксера. Точно преди да го сервирате, го миксирайте отново, за да не пада емулсията.

 

ТАБУЛЕ С ЧЕРВЕНА КИНОА* И КРАСТАВИЦА

© Shutterstock

Предястие за 4 порции, приготовление 10 минути, варене 15 минути, престоява 2 часа

* Киноа е зърнено растение от рода на ориза и лещата с листа за салата, продава се в диетичните магазини.

Продукти:

2 малки краставици; 125 г червена киноа; 2 стръка пресен лук; 1 връзка; магданоз; сокът на един лимон; 5 с.л. Зехтин; ½ кафена лъжица млян кимион; млян с мелничка черен пипер

Приготвяне:

* Сварете киноата в подсолена вода за около 15 минути. Отцедете я и я сложете настрани да изстине. * Измийте магданоза, откъснете листата от дръжките и ги нарежете на ситно. * Измийте и нарежете на ситно краставичките и двата стръка лук. * Разбийте на емулсия зехтина, лимоновия сок, солта, черния пипер и кимиона. * Разбъркайте киноата, магданоза, парченцата краставица и лука. Подправете със соса винегрет от зехтин, лимон и кимион. Сложете да престои в хладилника най-малко 2 часа.

Съвет: Тази салата табуле може да се сервира с мариновани сардини и препечени филии хляб, натъркани с чесън. Внимавайте да не преварите киноата, иначе зърната й ще се напукат, ще се напоят с вода и ще залепнат едно за друго. Към табулето можете да добавите парченца лимон или грейпфрут, изчистен от ципите.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser