Преминете към основното съдържание

Мания ли е логоманията?

Днес логото не е демонстрация на социален статус, а обратното

Докато до преди няколко години логото в модата беше позабравено, то днес отново e фронт и център. Ако разгледаме последните 2-3 колекции на водещи модни брандове като Gucci, Moschino, Givenchy, Balmain, Louis Vuitton, дори и Balenciaga и много други, ще забележим, че логото присъства неимоверно в техните колекции. По-интересен е фактът, че за завръщането на логоманията имат заслуги млади дизайнери и такива, които като цяло от скоро оглавяват луксозни модни брандове. Такива са Алесандро Микеле от 2015 г. е главен дизайнер на Gucci, Джерами Скот - от края на 2013 г. е креативен директoр на Moschino, Оливие Рустейн, който възроди Balmain през 2011 г. и не на последно място Демна Гвасалия, който показа първата си колекция за Balenciaga по-рано тази година. А дизайнери като Рикардо Тиши за Givenchy и Ким Джоунс и Никола Геские, съответно отговорни за мъжките и дамските колекции на Louis Vuitton, също последваха тази логомания.

© ImaxTree, Moschino FW16/17

В близкото минало този лого тренд се смяташе за демонстрация на престиж и висок социален статус (не че сега не е), а някои го определяха за проява на “лош вкус“. Но днес този тренд има друго предназначение - той показва повече лоялност към определен моден бранд и по-малко социален статус. Трендът има за цел да покаже вашите предпочитания и това “кои са ви любимите“ и това, че самите вие сте готини и можете да го носите както и когато поискате, без да бъдете негови роби. Това означава да покажете, че вие носите логото, а не то вас.

© ImaxTree, Vetements FW16/17

Как да го носим?

Най-подходящият начин да го носим е като го оставим той да бъде център на целия ви аутфит. Като например, ако имате тишърт или суичър с лого, останалата част от облеклото ви трябва да бъде изчистена и класически съчетана, например с тъмно син или сив деним, черен панталон или черни дънки, които биха били най-подходящи. Също едноцветни класически кецове, черни или тъмни обувки. При аксесоарите и чантите с лого изборът за останалата част от облеклото е по-свободен, но не прекалявайте, или както логоманът Джеръми Скот казва: “Обичам силата на марковата иконография, но както всичко в модата, трябва да използвате правилните съставки в точното време.“

© ImaxTree, Gucci FW16/17

© ImaxTree, Louis Vuitton FW16/17

Автор Теодор Тодев

Още по етикети

тенденции , мода
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser