Когато Мария Грация Киури видя работата на украинската художничка Олеся Трофименко през пролетта, тя разбра, че иска да работи с нея за есенното си шоу за висша мода. В MAXXI, музея за съвременно изкуство в Рим, дизайнерката се натъкна на пейзаж, бродиран от Трофименко. „Разбрах, че препратката в бродерията идва от украинската народна носия“, споделя Киури.
След като обсъждат различни идеи, се спират на предложението да се използва елемент от украинския фолклор, Дървото на живота, като емблематична тема. Не само защото Мария Грация Киури е искала да подкрепи работата на художник по време на война, но и защото символиката на Дървото на живота се среща в много култури и религии. „Това говори за кръговрата на живота“, отбелязва дизайнерката на Dior зад кулисите, докато моделите се готвят да излязат на пистата, в шатра, опъната в градината на Musée Rodin (музей в Париж).
Историята за основаването на Chtistian Dior започва с факта, че брандът е създаден веднага след Втората световна война. Тръпката от дрехите носи не само красота и оптимизъм на клиентите, но и подновява поминъка на френските работници. Ето защо решението на Киури изглежда още по-актуално днес.
Този сезон има усещане за нежност и сдържаност в цветовата палитра от бяло и бледо бежово. Забелязахме сходство в дългите силуети, представени от блузи с макси ръкави, пелерини и рокли. Централен елемент в колекцията са сложните повърхности, по-специално начина, по който цветята, особено розата на Dior, са трансформирани в дантелен пачуърк и 3-D бродерии с мъниста.