Преминете към основното съдържание

Може ли карането на колело да замени фитнеса?

Да, ако знаете как
© iStock

Казват, че умението да караме колело, не се забравя. Както не се забравя и емоцията от него. Но и мускулната треска след това. Необяснимо е как колелото ни дава усещане за свобода и дори ни връща към детството. Днес велосипедът се е превърнал в основен начин за придвижване на много хора, които бягат от градската джунгла, наречена трафик. Други пък предпочитат да го карат за удоволствие в парка или извън града. Който и вариант да предпочитате, е факт, че колоезденето е и страхотен начин бързо и лесно да влезете във форма, да се стегнете и да свалите излишните килограми. То дори може изцяло да замени фитнеса, но за да стане това, трябва да въртите педалите по-усилено и по по-неравни терени. Ето нашите съвети.

Къде?

Ако говорим за карането на колело като алтернатива на фитнеса, то улиците и булевардите не са добра идея. Те дори са опасни. Очакват ви тротоари, бордюри, автомобили и дори най-страшното – пешеходци, чието поведение е абсолютно непредсказуемо. Да, това ще развие рефлексите и инстинктите ви за самосъхранение, но идеята е да си починете, а не да се напрягате. Затова ви препоръчваме да карате на някое спокойно място – в парка или извън града. Само така ще можете истински да се насладите на предимствата на колоезденето.

Въртим педалите!

Започнете със загрявка, както при всяка друга тренировка. Нужни са ви не повече от 15 минути, за да откриете идеалния за вас ритъм и темпо. Препоръчваме ви да карате с около 80 оборота в минута.

След като загреете, е време да предизвикате издръжливостта и равновесието си. Открийте стръмен наклон и превключете на най-ниската скорост. Ще ви се наложи да въртите педалите с висока скорост, за да се изкачите. Нормално е да ви се струва, че колелото не се помръдва от мястото си. Това означава, че натоварването е точно такова, каквото трябва да бъде. Внимавайте само да не тръгнете назад.


КАРАЙТЕ КОЛЕЛО, ЗА ДА СТЕ ЩАСТЛИВИ


След като изкачите наклона, е време да започнете да се спускате. И тук обаче има особености. За да не излетите от трасето, се старайте постоянно да държите ръчните спирачки и да следите за завоите и неравностите. За начало това е добре, но с времето започнете да увеличавате натоварването и да карате по още по-стръмни терени.

За финал намалете темпото и пийте един аспирин, за да намалите мускулната треска. Защото такава ще има, повярвайте ни. Но хубавото е, че тя върви в комплект със свежест на лицето, каквато нито една козметична процедура не може да ви подари.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser