Преминете към основното съдържание

Научете се да прощавате

5 съвета, които ще ви помогнат да забравите обидите

Вероятно всеки от нас има момент, в който му се е искало да изтрие от паметта си предателите, горчиви спомени от несправедливо казани обидни думи, разочарование и гняв към хората, които са ни наранили. Съветите от рода на „прости и забрави“ в такива случаи често са досадни. За каква прошка можем да говорим, когато душата е затрупана от болка? Оказва се, че да простим е трудно, но този процес е напълно подчинен на нашата воля и най-важното - необходим: просто трябва да приемете няколко съвета, които ще ви помогнат да си възвърнете спокойствието.

1. ВЗЕМЕТЕ РЕШЕНИЕ ДА ПРОСТИТЕ

Най-важното в прошката е да разберете, че този акт е много по-необходим за вас, отколкото за човека, на когото я давате. С гръмките думи: „Никога няма да ти простя!“ вие се натоварвате с бремето на най-неприятните емоции - гняв, ярост и омраза, преживявайки ситуацията отново и отново .

Като се има предвид, че омразата е не само безполезно, но и разрушително, струва си (заради самите вас!) да си поставите цел - трябва да простите на този, който ви е наранил – това ще е първата и основна стъпка, за да намерите спокойствие.

2. ВЗЕМЕТЕ СИ ПОУКА

Ще ви е по-лесно да простите на някой, който ви е разбил сърцето, предал ви е или просто ви е обидил - умишлено или от глупост, ако признаете, че дори в най-отвратителната ситуация има положителна страна . Всяко събитие, по един или друг начин, е житейски урок за нас и, за съжаление, горчивите уроци обикновено се оказват най-полезни: именно чрез разочарование стигаме до по-мъдър избор на приятели и се научаваме да ценим истинската любов. И тъй като човекът, който ви е наранил, е в ролята на такъв „учител“ - трябва да му благодарите вътрешно за това, да си направите съответните изводи и ... да простите.

3. ИЗЖИВЕЙТЕ ЕМОЦИИТЕ СИ

Често под даване на прошка погрешно имаме предвид да се откажем от собствените си емоции. Как да простим на любовник за изневяра или на приятелка, която ни е предала, като сърцето ни кърви? Пренебрегвайки собствените си чувства, заравяйки болката дълбоко в себе си, вероятно ще се покажем като великодушни, но това няма много общо с прошката. Уважавайте чувствата си, намерете възможност да ги изживеете с пълна сила: споделете с верен приятел, консултирайте се с психолог, напишете писмо на човека, който ви е наранил (не е необходимо да го изпращате - най-добре е, ако излеете душата си на хартия и веднага я изгорите). С времето болката ще утихне и ще ви стане много по-лесно.

4. СПОМНЕТЕ СИ КАК СА ВИ ПРОЩАВАЛИ

Всеки от нас има по някой и друг „скелет в гардероба“ - постъпки, с които изобщо не се гордеем и които вероятно някога са наранили някой човек. Спомнете си как съжалявахте за собствените си грешки и колко важно е било за вас да получите прошка от онези, които сте обидили. Осъзнаването, че никой не е перфектен, ще помогне да не се озлобявате към човека, който е причинил вашите преживявания.

5. ИЗБЕРЕТЕ ДА БЪДЕТЕ СИЛНА

Ганди е казал, че „слабият никога не прощава, защото прошката е избор на силните“. Ако не можете да се отърсите от обидата, припомнете си, че в тази ситуация сте силната страна, а виновникът е жертвата. Преценете сами: човек е силен, щастлив, в хармония със себе си е малко вероятно съзнателно да навреди на другите, което означава, че има смисъл да изпитвате съжаление и снизходителност към този, който ви е наранил, но със сигурност не и гняв и омраза.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser