Преминете към основното съдържание

Не искам целулит!

Да го преодолеем с 10 полезни съвета

1.Определете какъв тип е вашият целулит

Мек (воден) целулит – лесен за разпознаване по това, че е податлив на натиск. Придружен е с подуване на глезените и прасците, и със задържане на вода.

Твърд (мастен) целулит – дължи се на излишък от мастна тъкан в долната част на тялото, кожата е отпусната.

Фиброзен целулит – корав и болезнен при ощипване на кожата, най-често е разположен по вътрешната страна на ръцете, по коленете, бедрата и дупето.

2.Изберете продукт, който ви доставя удоволствие

Много жени се отказват да третират целулита, защото продуктите, които използват, не отговарят на изискванията им. Жалко, защото има антицелулитни кремове и гелове за всеки вкус. Най-много се ценят качества като лека текстура, приятен аромат и достатъчно бързо проникване в кожата.

Ако нямате много време за мазане, изберете гел-крем. А ако предпочитате да си правите по-продължителни масажи, идеалният продукт за вас е олиото. При суха кожа най-подходящи са кремовете и млеката, богати на хидратиращи активни съставки. Съществуват и „нощни“ продукти за тези, които взимат душ вечер.

3.Масажирайте засегнатите зони

Масажът е основният начин да стимулирате кожата и така да се повиши ефикасността на използвания продукт. Ако не познавате някоя от специалните масажни техники, нанасяйте крема или гела с поглаждания в посока от долу нагоре. Но по-голям ефект ще постигнете, използвайки „щипката“, която се образува между палеца и показалеца на ръката – захванете по този начин кожата и придвижвайте образуваната гънка в посоката на лимфния поток. За бедрата той е от вътрешната към външната им страна. С този масажмастните натрупвания се „отлепват“, кожата става по-стегната, подобрява се локалното кръвообращение.

4.Използвайте специален прибор

С помощта на специални масажни четки, можете да подобрите вида на портокаловата кожа. Използвайте четката всеки ден там, където кожата е на „вълнички“ – 3 минути на зона сутрин и вечер, с подходящ продукт върху здрава кожна повърхност.

Портокаловата кожа се среща най-често по коленете, бедрата, дупето и корема. Започнете масажите с четка постепенно, защото понякога кожата проявява особена чувствителност. При разширени вени най-добре се допитайте до лекар.

Посоката винаги е от долу нагоре. Адаптирайте силата на натиска спрямо личната ви поносимост – не бива да е болезнено.

5.Хранете се балансирано

В менюто ви трябва да има достатъчно протеини от животински или растителен произход – бяло месо, риба, яйца, бобови храни, тофу. Добре е те да присъстват на всяко хранене. Намалете количеството на нишестените храни, ако имате навика да прекалявате с тях. Имайте предвид също, че суровите зеленчуци са богати на вода и минерални соли, поради което благоприятстват задържането на течности в тъканите. Консумирайте зеленчуците по-скоро след термична обработка.

6.Движете се повече

И по възможност – във вода! Водните спортове като аквабайк или водна аеробика са особено подходящи за заглаждане на целулита. Водата упражнява естествен натиск върху тялото, при което се стимулира дренирането на лимфната система и се активира кръвообращението.

Водните упражнения не крият риск от ставни проблеми и от нараняване – това ги прави достъпни за всяка възраст, дори за хора, които никога преди това не са спортували. Ползите за организма са многобройни, ако се спазва ритъм от две тренировки седмично. След 4-6 седмици резултатите по отношение на целулита стават видими.

7.Пийте вода и чай

Пийте негазирана минерална или чешмяна вода. За да й придадете вкус, използвайте резенче лимон, стръкче мента или друга подправка по вкус. Избягвайте всякакви газирани напитки и плодови сокове, в които има много захар.

Чаят има отводняващи свойства. Изберете зеления заради антиоксидантния му ефект.

8.Не забравяйте пилинга

Веднъж или два пъти седмично, с пилинг на кожата на тялото можете да премахнете мъртвите клетки и така да подготвите епидермиса да усвои антицелулитния продукт. Екстрактите от бръшлян, грейпфрут, както и кофеинът, имат подчертано добър ефект. Извършвайте пилинга в посока от глезените към талията, после не забравяйте вътрешната страна на ръцете.

9.Улеснете отводняването

В случай на задържане на вода в тъканите, е добре, едновременно с масажите, да приемате хранителни добавки на базата на билки като ортосифон, репей и глухарче, а при проблеми с кръвообращението – хамамелис, комунига, червена лоза. Те съществуват под формата на капсули или ампули. Ефектът проличава след 6 седмици, но приемът може да продължи до 2 месеца. След това, за поддържане на резултата, го подновявайте за 1 седмица на всеки 3 месеца.

10.Стимулирайте кръвообращението

Затормозеното кръвообращение и задържането на лимфа утежняват целулита. Тесните панталони, чорапогащници и клинове ограничават свободното движение на течностите в тялото и е добре да бъдат избягвани. Носете дрехи с подходящ за вас размер.

Високите токчета също вредят, както и продължителното стоене в право положение. Ако цял ден седите на компютъра, поне не кръстосвайте крака, за да не притискате кръвоносните съдове. Ставайте от време на време да се раздвижите, изкачвайте стъпалата, вместо да ползвате асансьора.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser