Днес значителна част от живота ни се е преместила в онлайн пространството, където активно споделяме лични моменти, публикуваме снимки, пишем мислите си и говорим за събития. Тук имаме много приятели, съмишленици. Но в същото време в интернет винаги ще има такива, които се стремят да обиждат, унижават, обезценяват, изразяват своето нетактично мнение, което никой не им е поискал.
Уви, всички са изправени пред това, било то на личния си профил или бизнес акаунт. И тук е много важно да се научите как правилно да реагирате на омразата в Интернет, защото този негатив може да наруши вашето спокойствие, да разклати самочувствието ви и да смути живота ви като цяло.
Как да реагирате на омразата в интернет и необходимо ли е да го правите
Най-важното нещо, което трябва да направите в борбата срещу хейтърите, е да приемете наличието на негативизъм в социалните медии за даденост. Ако имате отворен акаунт, това автоматично предполага, че други потребители могат да виждат вашите публикации, да оставят коментари на снимки и постове - всеки участник прави това в съответствие с нивото на своята култура и възпитание.
Ако на вашата страница е оставен нелицеприятен коментар, е важно да запомните, че всичко написано е отражение на вътрешното състояние на хейтъра. Следователно всички неприятни думи отразяват преди всичко болката на самия коментатор и неговите преживявания. Но заслужава ли си да игнорираме неканени критики и как правилно да реагираме на негативизма?
Хейт на лична страница
Случва се така, че хейтър може да разгледа лична страница, където човек споделя моменти от личния си живот само с близки и познати хора и злонамереният гост започва да оставя неприятни коментари, дори обиди. В този случай имате пълното право да отговорите на нарушителя, точно както бихте направили в реалния живот.
Но не забравяйте, че много често целта на подобен негативизъм е да ви ядоса и да започнете публична кавга. Затова обмислете внимателно отговора, така че той да обезкуражи провокатора от всяко желание да продължи да ви обижда и същевременно да стопира дискусията. Например: „Поласкана съм от вниманието ви към моята страница. Но следващия път ще трябва да взема мерки, така че да няма коментари в този тон в акаунта ми. Благодаря ви за разбирането!"
Ако сте изправени пред систематичен негатив, който се превръща в тормоз, можете спокойно да блокирате хейтъра или да се свържете с услугата за жалби в социалната мрежа. Много често в тези случаи има елементи на престъпление, предвидено от Наказателния кодекс, и ако просто покажете на нарушителя, че не възнамерявате да оставяте обиди и заплахи без надзор, пламът му значително ще намалее.
Негативизъм в популярен профил
Когато човек има много ярък и наситен живот, той става интересен за голям кръг потребители. И постепенно личната страница става много популярна и придобива статут на публичен акаунт. Разбира се, количеството негативизъм и критики също се увеличава.
В този случай отговорът ви на коментари трябва да съответства на имиджа, който сте си изградили в този профил. Ако се позиционирате като спокоен, замислен човек, отговорът ви трябва да бъде сдържан, да не съдържа агресия, но в същото време на нарушителя да стане ясно, че няма да толерирате атаките му. Ако вашият образ е емоционален и енергичен, можете да освободите целия си арсенал върху хейтъра.
Ако се сблъскате с тролинг на вашата страница, не забравяйте, че това се прави с една цел - да ви извади от равновесие. Така че не се хващайте в капана! Оставете насилника сам с хейта му и не позволявайте на негативната енергия да проникне във вас.
Разбира се, не е лесно да останеш безразличен към подобни атаки. В този случай можете да изненадате трола с напълно неочакван за него отговор: "Какво интересно мнение!" или "Какъв красив аватар имате!" Хейтърът определено ще бъде обезсърчен и постепенно ще загуби интерес към профила ви, защото за него е важен спорът, а когато такъв няма, зложелателят ще търси друго място, на което да излива своята жлъч.
Важно е да се отбележи, че сред негативните коментари може да има доста конструктивна критика от адекватен последовател. Такива коментари трябва да се третират с минимално емоционално участие и да им се отделя специално внимание. Опитайте се да се абстрахирате от неприятното чувство, че ви критикуват. Погледнете ситуацията отстрани и бъдете обективни. Не е нужно да признавате правотата на опонента си, но може да си вземете бележки.
Приемане на неизбежното
Негативизмът и омразата в социалните мрежи са неизбежно явление. Всички го срещаме в една или друга степен. Въпросът е как реагираме на него. Отдавате се на негативизма и позволявате на напълно непознат да повлияе на живота ви - притеснявате се, разстройвате се, започвате да се съмнявате в себе си или дори изтривате акаунта си? Друга възможност е да се дистанцирате от тролинга и да извлечете максимума от критиката, за да станете още по-добри.
Във всеки случай не забравяйте, че имате лични граници и само вие решавате как могат да се отнасят с вас и как не. Винаги имате право да защитите себе си, репутацията си и мнението си от неразумни атаки на провокатори. Но в опит да отговорите на обидата опитайте да запазите достойнството си и не си позволявайте да падате на едно ниво с нарушителите. Така ще запазите и укрепите позицията си и хейтърите ще се замислят дали си струва да се занимават с вас.