
Миналата седмица споделихме с вас, че френският концерн LVMH, притежаващ Christian Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain и други големи брандове, започва да произвежда дезинфектанти, които ще предостави безплатно на френските болници. Освен Бернар Арно, стоящ начело на LVMH, своя принос в борбата с коронавируса дадоха и Джорджо Армани, който подкрепи с парично дарение четири италиански болници, Донатела Версаче и дъщеря ѝ Алегра, които изпратиха суми на китайския Червен кръст и на италиански болници, и много, много други по света.
Този уикенд стана ясно и това, че LVMH е поръчал 40 млн. медицински маски от Китай.
Миналата седмица Kering, в чиято група влизат Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen и др., дари 1 млн. долара на Червения кръст в китайската провинция Хубей. Тази седмица бе обявено, че фабриките на Saint Laurent и Balenciaga във Франция ще започнат производство на медицински маски, веднага след като получат одобрение на материалите. Отделно от това Kering е закупила 3 млн. маски от Китай, които ще дари на болници във Франция. Gucci освен маски (1 млн.) ще произведе и облекла (55 хил.) за медиците в Италия.
Дизайнерът Брандън Максуел, който сътвори яркорозовата wow визия на Лейди Гага за Met Gala 2019, пък обяви, че екипът му ще започне да произвежда защитни облекла и ръкавици. Максуел ще подари и три булчински рокли на жени, които заради пандемията са били принудени да отменят сватбите си. Met Gala 2020 e едно от отменените големи събития тази година.
В събота Джорджо Армани направи и друг мил и подкрепящ жест към италианските лекари. Той публикува лично обръщение към всички тях, като купи 60 страници в различни италиански вестници, включително спортни, регионални и ежедневни. Ето в превод отвореното писмо на 85-годишния дизайнер:
„Трогателно е да ви виждам ангажирани с работата ви, с трудностите и големите ви усилия, за които знае вече целият свят. И най-вече да ви виждам да плачете. Вярвам, че това чувство е свързано с мечтата ми за медицинска кариера, когато бях млад и търсех пътя си. Брандът Giorgio Armani е чувствителен към тази реалност и близък до всички вас: от служителя в линейките до медицинската сестра, от общопрактикуващите лекари до всички специалисти в сектора. Аз съм близо до вас.“
Писмото е публикувано в няколко италиански сайта, включително и в този на Olimpia Milano, баскетболен отбор, чийто основен (диамантен) спонсор е Armani Exchange.
Вижте повече
Как модната индустрия помага в борбата с коронавируса
Всеки прави това, което му е по силите
Вижте повече
Dior и Givenchy започват производство на дезинфектант за болници
По този начин френският концерн LVMH се опитва да помогне с кризата около коронавируса