Преминете към основното съдържание

5 мита за отслабването, за които сте мислили, че са абсолютна истина

Яжте въглехидрати, внимавайте с кофеина... и още три мита за храненето
© Shuttersock

1. Хранете се според типа на вашия метаболизъм

Тази идея датира отпреди 1970 г. Може да узнаете какъв е вашият метаболизъм, като се подложите на специален тест с кръв и урина. Това ще ви помогне да определите хранителния си режим и да си изготвяте меню, което да ви дава енергийна стойност – с една дума: да изградите най-добрите хранителни навици за вас. Подобни тестове са в основата на много фитнес и хранителни режими. Разбира се, изготвят се срещу заплащане. Хранителният режим - също.

Всъщност няма доказателства, че метаболитните диети имат ефект. Гените ни могат да повлияят на това как да функционира тялото ни, да определят безпогрешно физическата ни форма и активност. Идеята, че имаме определен тип метаболизъм, който реагира по определен начин на различни диети, заради генетичните ни особености, е абсолютно невярна. Или поне отчасти вярна, но не достатъчно, за да разчитаме на тази теория.

2. Не яжте въглехидрати, защото те се превръщат в мазнини

Тотално погрешно. Въглехидратите може да се складират в тялото, след което да се превърнат в мазнини, но само ако преяждате с въглехидратни храни. В повечето случаи метаболизма превръща тези складирания в гориво.

Дори и да се превърнат в мазнини те се трупат предимно на бедрата, корема и ръцете, но добрата новина е, че може да ги изгорите. Вярно, с много тренировки, но е възможно. Така че, спокойно яжте въглехидрати, без да преяждате с тях.

3. Яжте храни, които ускоряват метаболизма и намаляват апетита

Кофеин, зелен чай, капсаицин – продукти, които съдържат тези вещества помагат за потискане на апетита ви. Проблемът е, че те отвличат вниманието ви от храната като източник на основни хранителни вещества за организма, което в дългосрочен план не работи добре. Няма нищо лошо да консумирате зелен чай и кафе в ежедневието, но не включвайте добавки, които да натоварват организма в изгарянето на калории.

4. Храни с „отрицателен“ калориен заряд може да ви помогнат да отслабнете

Това е наивно. Идеята тук е, че за смилането на определени храни, организмът използва повече енергия, отколкото са калориите на самата храна. За такава храна се смята целината. Ако се храните предимно със зелени храни, то цялото ви тяло ще отслабне, но защото значително сте намалили приема на калории. Това ще ви лиши обаче и от енергия, вместо да ви я даде.

5. Високопротеиновите храни изискват повече енергия за храносмилането

На теория е вярно, че протеините отнемат повече енергия за смилането, в сравнение с мазнините и въглехидратите. Но тези стойности са минимални. Не разчитайте на тях!

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser