Преминете към основното съдържание

PiYo, тренировката за вашето beach body

Поне така обещава създателката на тази сравнително нова тренировъчна програма

© iStock

Американският фитнес експерт Шейлийн Джонсън комбинира принципите на пилатес и йога (оттам е и името, което е образувано от първите срички на pilates и yoga, на български се изговаря „пайо“) и предлага система от упражнения, която се фокусира върху изграждане на здрава и издължена мускулатура, топене на мазнините, скулптуриране на тялото и максимално развита гъвкавост. Едновременно с това – редуциране стреса и работа в посока вътрешна хармония и увереност.

„Можете да изваете цялото си тяло, без да се претрепвате“, казва Шейлийн. Т.е. на практика получавате всички ползи от йогата, докато горите калории така, все едно сте на стриктен тренировъчен лагер – не си мислете, че няма да се поизпотите, защото силовите упражнения от пилатес и кардиото ще си свършат работата. А някъде има и надграждане на основата с включени неща от по-високоинтензивни тренировки като Insanity например. Не звучи никак зле, нали?

PiYo се определя като тренировка с ниско въздействие, но с висока ефективност. Подходяща е за всички възрасти и нива, както за жени, така и за мъже. Не включва скачане, което намалява риска от наранявания на меките тъкани като изкълчвания, навяхвания, натъртвания. Важно е да се стремите да изпълнявате движенията с ваше собствено темпо, докато не ги превърнете в рутина, която ви доставя удоволствие и удовлетворение.

© iStock

Другото хубаво е, че не се изисква специална екипировка или допълнително оборудване, т.е. можете да практикувате PiYo и в домашни условия – необходими са ви само удобно облекло, подложка за йога и тухлички. И бутилка с вода и примерно кърпа за попиване на потта. Работи се единствено с тежестта на тялото. Залага се, както вече стана ясно, и на доста упражнения за разтягане и гъвкавост. Тренировките са построени така, че да натоварват тялото постепенно, за постигане на максимални резултати. Упражненията преливат плавно едно в друго. Всяка тренировка може да бъде предназначена за различна част от тялото – горна, долна, гръб, но може и да е за цяло тяло. Може би най-хубавото е, че има наистина огромно разнообразие.

Практикуването на PiYo ви дава различни преимущества, които могат да подобрят общото ви физическо състояние. Един от основните плюсове на силата и гъвкавостта, които са сред основните цели, е, че рискът от нараняване ще е несравнимо по-малък. PiYo помага да се развие едно силно ядро, което е от съществено значение за подобряване на координацията, баланса и стойката. В началото може и да ви е трудно, но с всеки следващ път ще виждате сами, че все по-лесно извършвате определени движения и престъпвате все по-смело собствените си граници при упражненията за разтягане например.

Сега, дори и без да сте фен на йога и/или пилатес, потърсете PiYo видеа в YouTube. Както споменахме, PiYo можете лесно да тренирате у дома, защото не се изисква специално оборудване. Препоръчвам ви 3-4 едночасови тренировки седмично. Ако сте от по-ентусиазираните, можете и по 6-7 пъти на седмица да тренирате. Резултатите ще са видими до 60 дни. Точно за лятото.

© iStock

Защо PiYo?

  • намаляване на телесните мазнини
  • изгаряне на калориите
  • повишаване на издръжливостта
  • подобряване на гъвкавостта
  • коригиране на мускулните дисбаланси
  • изграждане на здрава и издължена мускулатура
  • подобряване на стойката
  • подобряване на координацията
  • повишаване на фитнес нивото
  • намаляване на стреса
  • повишаване на увереността
Банските, за които си струва да тренираме и вкъщи

Галерия

Банските, за които си струва да тренираме и вкъщи

С много спортен дух и стилна ретро визия лятото ще ни помогне по-бързо да забравим домашната карантина

Кафето преди тренировка помага да топим мазнини. Вярно ли е?

Вижте повече

Кафето преди тренировка помага да топим мазнини. Вярно ли е?

Оказва се, че любимата напитка има много ползи за добрата ни форма

Що е то артистик йога?

Вижте повече

Що е то артистик йога?

Тя ще се хареса на тези от вас, които се чувстват напълно отегчени от класическите асани

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser