Преминете към основното съдържание

Плодовете или зеленчуците са по-полезни?

8 препоръки за това как и кога да ги консумирате
© iStock

През лятото пазарите са отрупани с щедра реколта праскови, череши, ягоди, кайсии...Купуваме ги всеки ден и често вечерята ни е само от плодове. Плодовете в малки количества са част от балансираното здравословно хранене. В тях обаче се съдържа фруктова захар и в по-голямо количество могат да бъдат вредни.

Световната организация по здравеопазването препоръчва на ден да се изяждат по 5 броя общо плодове и зеленчуци. Експертът по здравословно хранене Изабел Морено уверява, че е по-добре да се ядат повече зеленчуци, вместо плодове. Според нея тези, които се придържат към здравословното хранене, базирано на сезонни зеленчуци и пълнозърнести продукти практически не се нуждаят от плодове. А за хората, които не ядат месо и не приемат животински протеини, е много полезно да приемат плодове, защото те алкализират стомашната среда и помагат за здравословния баланс.

Заблуждавате се, ако си мислите, че от плодовете получавате достатъчно количество полезни вещества. Но, за да получите достатъчно количество от всички необходими за организма витамини, трябва да изядете минимум няколко килограма плодове за денонощие. Много от тях обаче съдържат и т. нар. антивитамин аскорбат, който разрушава витамин С.

Има няколко лесни начина да консумирате фруктозата с полза:

1. Избирайте плодове, които растат във вашия географски регион. В идеалния случай – органични.

2. През лятото тялото ни се нуждае от свежест, която получавате само от пресните плодове и зеленчуци. Конфитюрите, сладката и варените плодове оставете за зимата – тогава те се усвояват много по-добре в това състояние.

3. Плодовете са вредни, ако се използват като основен хранителен продукт.

4. Специалистите препоръчват консумацията на плодове да става между храненията и за предпочитане сутрин.

5. Плодовете трябва да се съхраняват на сухо и тъмно място, за да не се окисляват.

6. Плодовете трябва да се изяждат веднага, след като са откъснати от дървото или след като са купени – всеки ден, в който те престояват, губят хранителните си стойности.

7. Плодовете се съхраняват цели, но не и нарязани.

8. Сладките и киселите плодове разрушават зъбния емайл. Стоматолозите съветват да почиствате зъбите си, преди да изядете една ябълка например – това създава бариера за зъбния емайл. След хранене изплакнете устата си с вода.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser