Преминете към основното съдържание

По-добре от джинджифил: суперхрани за имунитет

Топ продукти за добро здраве

Какво знаем за суперхраните? Че са продукти, съдържащи голямо количество хранителни вещества, витамини и минерали. Точно това е необходимото на тялото ни през този опасен за него период, тъй като наистина укрепват имунната система. Ето кои храни могат да се считат за суперхрани за имунитет.

В момента сайтовете са пълни с информация за чудодейните свойства на суперхраните по време на епидемията и особено джинджифила, тъй като стана известно, че той може да се приема за превенция срещу коронавирус. Но наистина ли е така? Джинджифилът наистина има изразени антисептични и антибактериални свойства благодарение на фитонцидите и етеричните масла. Но такъв ефект може да се получи с използването на други храни. За укрепване на имунната система, включете в менюто си различни суперхрани.

Подправки и билки

Билките и подправките могат да служат като заместител на джинджифила: червен пипер, кардамон, градински чай, карамфил, куркума, които в една или друга степен имат противовъзпалителни, бактерицидни и имуномодулиращи свойства. Те могат да се добавят както към ястия, така и към напитки, например за приготвяне на чай или кафе.

Крил

Месото и маслото от крил (малки ракообразни) е продукт с високо съдържание на протеини и полиненаситени омега-3 мастни киселини. Не забравяйте, че протеинът е структурният материал за образуването на защитни антитела, а Омега-3 е противовъзпалително. Месото от крил се счита за ценен и здравословен, екологичен хранителен продукт: в него не се натрупват токсини, а също така съдържа голямо количество витамини и полезни природни съединения. Месото от крил съдържа голямо количество витамини А, В и D.

Ферментирали храни

Ролята на червата за формирането на имунната защита на организма е изключително важна. Ферментиралите храни и напитки са от особено значение за чревната микробиота: кисело зеле, кисели ябълки, тибетска млечна гъба, комбуча, водна гъба. Тези продукти се получават в резултат на ферментационни процеси с участието на бактерии, гъбички, плесени, които са необходими за подобряване на чревния транзит, поддържане на чревния имунитет и нормализиране на храносмилането.

Горски плодове

Горските плодове (малини, ягоди, боровинки, череши, френско грозде, къпини, шипки и др.), както пресни, така и след шоково замразяване или изсушаване, запазват всички витамини, минерали, антиоксиданти, органични киселини, важни за имунитета, пектини и танини. Те могат да се добавят към кисело мляко, извара, зърнени храни, да направите от тях смутита, настойки, десерти.


Храни с витамин D

Важно е да регулирате количеството храни, богати на витамин D в менюто си – той играе важна роля в регулирането на имунната система: стимулира фагоцитната активност, засилва производството на антимикробни протеини. Съдържа се в черен дроб от треска, морска риба, рибено масло, така че наистина трябва да организирате рибни дни за себе си и семейството си.

Микрозелении

Микрозелениите също могат да се считат за истинска суперхрана. Това са кълновете от годни за консумация зеленчуци и билки (рукола, спанак, магданоз, босилек, зърнени култури, зеле, репички, грах и др.), току-що тръгналите котиледони (ембрионалните листенца) и първите листа 5-10 дни след поникването. Те трябва да бъдат разграничени от разсад, който има само изпъкнал корен. Защо тези кълнове са толкова полезни? Във всички млади растения концентрацията на хранителни вещества, точно на този етап от растежа, е максимална и десетки пъти по-голяма, отколкото при възрастните растения. Микрозелениите синтезират цитокинини - естествени стимулатори на клетъчния растеж и делене. Съставът на микрозелениите е богат на хлорофил, витамини С, Е, К, група В, каротеноиди, калий, магнезий, калций, желязо, фосфор; полезни етерични масла и танини. Колкото по-свежи са микрозелениите, толкова по-полезни са, но термичната обработка не е за препоръчване.

Шиитаке

Гъбите шиитаке съдържат бета-глюкани, които активират системата на макрофагите за борба с инфекцията.

Храни, съдържащи цинк

Стридите, мидите и калмарите са суперхрани с цинк в състава си. Той е необходим на организма не само за формирането на имунна защита, но и за нормалното функциониране на много органи и системи.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser