Преминете към основното съдържание

По-изморени сте на сутринта? Тези 4 минути ще променят всичко!

4 минути на ден са ни необходими, за да излезем от порочния кръг на стреса, умората и напрежението
© iStock

Две минути вечер и две минути сутрин. Точно толкова е необходимо според Райшри Пател, автор на книгата "The Power of Vital Force", за да излезем от порочния кръг на изтощението. Нали знаете онова усещане след като се събудите сутрин - вместо да бликате от енергия, защото все пак сте спали, сте като изстискан лимон.

"Много хора ми казват, че се събуждат по-изморени на сутринта. Или че се чувстват така, сякаш са мислили цяла нощ и дори не са сигурни, че са спали. Това е така, защото умственият хард диск е оставен да работи, съответно той изразходва енергия", казва Пател.


КАКВО ДА ВЕЧЕРЯМЕ, ЗА ДА СПИМ ДОБРЕ


Пател обяснява, че това усещане за умора се дължи на стреса, който е следствие от неумението ни да се изключваме. Мозъкът ни е в постоянен режим на работа, дори сънят ни е белязан от това напрежение. Как заспивате? Релаксирани или с въпроси и прескачащи се мисли за миналия ден, за следващия ден, за децата, за партньора, за шефа, за какво ли не.. Всичко това изцежда вашата енергия поради простата причина, че симпатиковата нервна система продължава да работи.

Пател съветва преди заспиване да направим за 2 минути просто дихателно упражнение. Защото дишането е онази дейност, която прави прехода от симпатиковата (стресов отговор) към парасимпатиковата (отговор, свързан с релакс) нервна система. Докато лежите в леглото, поемете дълбоко и максимално бавно въздух и издишайте също толкова бавно. Повторете поне 10 пъти. Не е нужно да се стараете да не мислите за нищо, просто се съсредоточете върху бавното си дишане. Това ще доведе до значително подобряване на качеството на съня.


ЗАЩО В ПОНЕДЕЛНИК СЕ ЧУВСТВАМЕ ПО-ИЗМОРЕНИ, ОТКОЛКОТО В ПЕТЪК?


На сутринта след като отворите очи, повторете същото упражнение. Защото според Пател начинът, по който се събуждаме, определя какво ще е качеството на целия ни ден. Не започвайте веднага с мислите за предстоящия ден или с телефона си. Легнете по гръб или седнете в леглото и се облегнете удобно. Направете отново 10 дълги и бавни вдишвания и издишвания. Така ще се центрирате и ще сте готови спокойни и в кондиция да започнете деня.

Упражнения в леглото

Галерия

Упражнения в леглото

снимки: iStock

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser